Z pohody do krizovky v řádu vteřin
Z pohody do krizovky v řádu vteřin

Z pohody do krizovky v řádu vteřin

Zajíždíte do přístavu. Vítr fouká od zádě, vše je naprosto pod kontrolou. Stačí jediná chyba a najednou je tu krizová situace. Velké poučení o tom, jak málo stačí ke vzniku krizovky.

Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu

Kolik je třeba kotevního řetězu

Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?

Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?

Jak bude foukat na České námořní rallye?

Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.

Jugo až 50 uzlů a přechod fronty
Jugo až 50 uzlů a přechod fronty

Jugo až 50 uzlů a přechod fronty

Jadranské počasí má stále k říjnové stabilitě minulých let daleko. Dnešní jugo, které má dosahovat na moři 50 uzlů, je toho důkazem. Další podobný fukejř přijde ve čtvrtek. Příjemné babí léto je možné očekávat až příští týden. Námět na last minute?

O nebezpečí kotvení v mořské trávě
O nebezpečí kotvení v mořské trávě

O nebezpečí kotvení v mořské trávě

To můžeme říkat pořád: „Nekotvi na řasách, nekotvi na řasách, nekotvi na řasách!“ No a co se děje? Stále kotví na řasách. A to je důvod ztroskotání katamaranu před Maslinicí.

Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva
Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva

Nehoda a Nový Zéland přišel o 11 % svého vojenského námořnictva

Na ministerstvu války na Novém Zélandu mají hlavy v dlaních. Jedinou nehodou přišel ostrovní stát o 11 % svého vojenského námořnictva. To má přitom na starosti ochranu 4 300 000 km2 exkluzivní ekonomické zóny. Celá Evropa je přitom jen cca dvakrát větší.

Když nevíš co, opustíš loď?
Když nevíš co, opustíš loď?

Když nevíš co, opustíš loď?

Na Šoltě v přístavu Maslinica se potopil katamaran. Došlo k tomu v pátek. Vyvázán byl u mola proti maríně, na severní straně zátoky. Zajímavý je příběh, který za potopením je.

Pláž Zlatni rat zmizela
Pláž Zlatni rat zmizela

Pláž Zlatni rat zmizela

Pláž Zlatni rat je pro Chorvaty totéž, co pro nás Karlštejn, orloj, nebo Hradčana. Jakákoli škoda vzniklá na Zlatnom ratu se na HDP země projevuje ztrátou v jednotlivých procentech. A nyní je pryč. Zmizela.

Plavba mezi ostrovy, kde slunce (skoro) nezapadá
Plavba mezi ostrovy, kde slunce (skoro) nezapadá

Plavba mezi ostrovy, kde slunce (skoro) nezapadá

Kde je největší hustota ostrovů v celé Evropě? Nejvíce ostrovů na km2? Těžko to spočítat exaktně, ale jedním z nejvážnějších adeptů na prvenství budou vody Baltu mezi Švédskem a Finskem. Je to bludiště ostrovů, ostrůvků, mělčin, skalisek a kardinálních znaků. Překrásné pobřeží s minimem turistů.

Azory, Gibraltar, Itálie a těžké časy s novou posádkou
Azory, Gibraltar, Itálie a těžké časy s novou posádkou

Azory, Gibraltar, Itálie a těžké časy s novou posádkou

Bylo to na jaře v 98. roce. Vraceli jsme se přes Atlantik ze St.Martinu přes Bermudy a Azory do Gibraltaru. Z Gibu do Itálie jsme pokračovali jen dva a měla dorazit nová posádka. Plavba z Azor do Gibu byla výživná a plavba do Itálie… No, řekněme zajímavá.

Včerejší bouřlivá noc na Hvaru
Včerejší bouřlivá noc na Hvaru

Včerejší bouřlivá noc na Hvaru

Včera bouřlivé jugo a na severu Jadranu úctyhodná bóra. Před půlnocí přecházela fronta nad středním Jadranem a doprovázely ji bouřky a mimořádné srážky. Náš čtenář strávil noc v zátoce Pokrivenik na severu Hvaru. Byla to bouřlivá noc.

Co bych na lodi na 100 % chtěl
Co bych na lodi na 100 % chtěl

Co bych na lodi na 100 % chtěl

Nad ránem se mi zdálo, že objednávám novou jachtu. Byl to sen, cena nebyla příliš důležitá. Jen jsem musel specifikovat výbavu. Tak jsem přemýšlel, co by musela mít ve výbavě na 100 %.

První7Poslední
Na horu