Jak náročný a nebezpečný je poslední krok k záchraně
Jak náročný a nebezpečný je poslední krok k záchraně

Jak náročný a nebezpečný je poslední krok k záchraně

V bouři na Atlantiku přijdete o kormidlo. Fouká 10 Beauforta, spouštíte Mayday. Na scénu připlouvá zachránce, stačí vylézt na palubu. Zdá se, že jste zachráněni. K faktické záchraně je ale ještě daleko…

A vítězem soutěže se stává…
A vítězem soutěže se stává…

A vítězem soutěže se stává…

Před 14 dny jsme vyhlásili soutěž o místo na přístavních manévrech v Praze zdarma. Dnes tu máme vítěze.

Vítěz Mrduje kápem drogového klanu?
Vítěz Mrduje kápem drogového klanu?

Vítěz Mrduje kápem drogového klanu?

Třiatřicetiletý Miloš Radonjić z Černé Hory čeká v Terstu na vydání do USA. Američané ho viní, že je hlavou kavačkiho klanu, jehož hlavní podnikatelskou aktivitou je transport a prodej kokainu. Radonjić tvrdí: „Jsem nevinný, spletli jste si mě se jmenovcem…“

18°v Zadaru, na nule v Mariboru
18°v Zadaru, na nule v Mariboru

18°v Zadaru, na nule v Mariboru

Představte si, že v tričku vyjedete na letních pneumatikách z Brna a za dvě hodiny před Ústím nevyjedete poslední kopec, protože jste zapadli do závěje. Tak dnes vypadá situace mezi Zadarem (na tričko) a Mariborem (na nule).

Už je doma…
Už je doma…

Už je doma…

Naše nová loď na školení přístavních manévrů je  konečně v Čechách. Ufff… Na jaře už budou pražské jednodenní přístavní manévry probíhat na ní. Jmenuje se Cesaria…

Každý má své problémy. I Jeff Bezos…
Každý má své problémy. I Jeff Bezos…

Každý má své problémy. I Jeff Bezos…

Problémy, které má Jeff Bezos na Floridě, zřejmě nikdo z nás nikdy nebude řešit. Jeho 127 metrů dlouhý škuner Koru se nevešel do docela běžné maríny pro superjachty v Miami a musel být vyvázán u naprosto ošklivého přístavního mola v přístavu Everglades.

Jak bezpečně halzovat?
Jak bezpečně halzovat?

Jak bezpečně halzovat?

Halza je nebezpečný obrat. Jachtaři to znají, letní dovolenkáři nevědí, o čem se mluví. Přitom důsledky mohou být nákladné, nebo dokonce tragické.

Antifouling jed, nebo spása? Část 4
Antifouling jed, nebo spása? Část 4

Antifouling jed, nebo spása? Část 4

V dalším dílu seriálu o antifoulingu se podíváme na to, jaké jsou fyzikální možnosti ochrany ponořené části trupu před nepříjemnými nárůsty.

Odvážná záchrana trimaranu
Odvážná záchrana trimaranu

Odvážná záchrana trimaranu

Zatímco pro někoho je plavba přes Biskaj vrcholem jachtařské kariéry, Luke Berry a Antoine Joubert absolvovali tuto trasu na trimaranu s ulomeným plovákem a nouzovou takeláží.

Námět pro majitele jachet pro plavbu v silném větru
Námět pro majitele jachet pro plavbu v silném větru

Námět pro majitele jachet pro plavbu v silném větru

Plavba v silném větru se zarolovanou genou není ono. Není vidět na špióny, jachta hůře stoupá, plachty nespolupracují, jak by měly. Na soukromé jachtě to má řešení.

Antifouling jed, nebo spása? Část 3
Antifouling jed, nebo spása? Část 3

Antifouling jed, nebo spása? Část 3

V další části našeho putování světem antifoulingů si popíšeme, co se vlastně pod vodou děje a jaké jsou základní strategie boje s agilním životem napadajícím naše lodě. Setkáváme se s otázkou, za jak dlouho začnou organizmy trup obrůstat a jak dlouhá je tedy „bezpečná doba“ pro pobyt plavidla ve vodě.

Nic než karbon
Nic než karbon

Nic než karbon

Francouzský výrobce jachtařské takeláže AG+ Spars z města Rochefort otevírá nový provoz, který se bude věnovat výhradně výrobě karbonových stěžňů, ráhen a profilů. Na tento segment se chce postupem času zaměřovat stále více.

1Poslední
Na horu