Motorák, nebo plachetnice, kdo má uhnout?
Motorák, nebo plachetnice, kdo má uhnout?

Motorák, nebo plachetnice, kdo má uhnout?

Vojta Sládeček připravil článek o tom, že za určité situace plachetnice nemá „přednost“ před motorákem. Určitě je dobré o tom vědět, abychom se nerozčilovali a nebyli přitom za blbce.

Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout
Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout

Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout

Jednou tak vyrazit přes Atlantik a strávit zimu v Karibiku. To je přání mnohého z majitelů jachet. Pokud má běžně jachtu například v Řecku, má před sebou plavbu dlouhou nejméně 5500 mil z Atén. To je pořádná porce. Kdy je třeba vyrazit?

Kotvení v bočním větru mezi lodě
Kotvení v bočním větru mezi lodě

Kotvení v bočním větru mezi lodě

Plujete v Řecku, potřebujete zakotvit a zajet mezi lodě. Fouká solidní boční vítr. Jak na to, aby vás vítr nesnesl na závětrnou jachtu?

Poručíme větru, dešti, kdy má pršet a kdy vát
Poručíme větru, dešti, kdy má pršet a kdy vát

Poručíme větru, dešti, kdy má pršet a kdy vát

Car zavelel, že Severní mořská cesta do Číny je cestou prosperity. Lodě musely vyplout… Led ale odmítá nařízení vrchnosti. Zastavuje plavbu na východ! Řešení problému je však snadné. Stačí o něm nemluvit…

Tuiga, 53 uzlů, plné prádlo a stěžeň dole
Tuiga, 53 uzlů, plné prádlo a stěžeň dole

Tuiga, 53 uzlů, plné prádlo a stěžeň dole

Vlajková loď monackého jachtklubu Tuiga přišla o stěžeň během druhého dne Copa del Rey. 53 uzlů větru bylo na klasickou takeláž a plné prádlo příliš.

Komu patří vrak a kdo za něj odpovídá?
Komu patří vrak a kdo za něj odpovídá?

Komu patří vrak a kdo za něj odpovídá?

Jak je to s vraky, které plují po mořích, či odpočívají na mořském dně? Jak je to s odpovědností, pokud se s takovým vrakem srazíte? To jsou otázky, na které jen málokdo zná odpověď.

Přijďte vyzkoušet přístavní manévry na Císařskou louku
Přijďte vyzkoušet přístavní manévry na Císařskou louku

Přijďte vyzkoušet přístavní manévry na Císařskou louku

Připravili jsme ukázkový den našich kurzů. Vyzkoušíte si, jak učíme přístavní manévry, co se můžete naučit na kurzu dieselového motoru, jak je to s trimem plachet. Chcete vědět, jaké další kurzy děláme, co se na nich naučíte, jaká jsou naše doporučení? Kam se s námi můžete vydat na plavbu? Chcete se s námi potkat a zeptat se na detaily?

Bezpečnost: Odvaha nevyplout
Bezpečnost: Odvaha nevyplout

Bezpečnost: Odvaha nevyplout

Víte, co je základem vaší bezpečnosti na lodi? Je to odvaha nevyplout. Ta mnohým chybí. Obvykle chybí kvůli nedostatku zkušeností. Chybu však dělají i zkušení. 

Proč nekotvit na „katamaran“
Proč nekotvit na „katamaran“

Proč nekotvit na „katamaran“

V létě jsou často k vidění skupiny spřátelených lodí, které zakotví a vyvážou se k sobě. Společensky vítané stání má svá nebezpečí.

Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu

Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu

V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva. 

První10Poslední
Na horu