Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider

Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider

Poletíte přes kanál La Manche letadlem, nebo pojedete lodí? Co když zkusíte něco mezi. Trochu loď, trochu letadlo. Ovšem takové, které se dokáže vznést jen několik metrů nad hladinu. Přitom dosahuje rychlosti až 290 km/h. Na elektřinu.

Šok ze studené vody je málo známé nebezpečí
Šok ze studené vody je málo známé nebezpečí

Šok ze studené vody je málo známé nebezpečí

Když ve Středomoří uprostřed léta spadnete do vody a máte oblečenou záchrannou vestu, vaše šance na přežití jsou velmi vysoké. Moře má teplotu nějakých 25C, a pokud jste schopni udržet se na hladině a dýchat, máte dost času vyčkat na záchranu. Úplně jinak to ale bude vypadat ve Skotsku, nebo třeba na Jadranu při silvestrovské plavbě.

Pozor! Nebezpečí!
Pozor! Nebezpečí!

Pozor! Nebezpečí!

Vyvázání na bóji je na mnoha místech nejčastějším způsobem stání. Minimálně 50 % skipperů přitom dělá chybu, která snadno může skončit ztrátou lodi.

Co je třeba vědět o VHF, díl 3.
Co je třeba vědět o VHF, díl 3.

Co je třeba vědět o VHF, díl 3.

Ve třetím dílu seriálu o volání VHF se podíváme na to, jak mají vypadat bezpečnostní, urgentní a tísňové zprávy. Jak komunikovat v tísni, aby druhá strana rozuměla a mohla být ku pomoci.

Co je třeba vědět o VHF, 2. díl
Co je třeba vědět o VHF, 2. díl

Co je třeba vědět o VHF, 2. díl

V předchozím článku jsme si vysvětlili základní rozdělení nouzových zpráv. Nyní se zaměříme na správnou formu vysílání jednotlivých zpráv a přidáme některé málo známé zajímavosti.

Co je třeba vědět o VHF, 1.díl
Co je třeba vědět o VHF, 1.díl

Co je třeba vědět o VHF, 1.díl

Většina lodí, se kterými se běžně setkáme, musí být vybavena radiostanicí. Ve většině případů si začínající jachtaři musí kromě kapitánského kurzu dodělat ještě kurz radiooperátora. K dobrým mravům na vodě patří nejenom schopnost správného použití VHF, ale i znalost mezinárodně sjednocených volacích zpráv, které mají své určité priority. Dnes se zaměříme na základní typy nouzového volání.

Jak (snadno) uvolnit kotvu
Jak (snadno) uvolnit kotvu

Jak (snadno) uvolnit kotvu

Moderní kotvy drží v mořském dně stále lépe. Pokud jsme večer dobře zakotvili, ráno může být fuška kotvu uvolnit. Platí to dvojnásob, pokud v noci hodně foukalo a dno je jílovité, nebo z jiného tuhého materiálu.

Proč je v Chorvatsku na lodích vodní kotva
Proč je v Chorvatsku na lodích vodní kotva

Proč je v Chorvatsku na lodích vodní kotva

Prohlédnete-li si bezpečnostní vybavení na chorvatských charterových lodích, objevíte tam také vodní kotvu. Stejně jako vše ostatní to zase pečlivě uložíte zpět a pustíte z hlavy. K čemu tento děravý pytel, připomínající rukáv, který ukazuje na letišti vítr, vlastně je?

Jak nahlásit nebezpečné vrahy na moři
Jak nahlásit nebezpečné vrahy na moři

Jak nahlásit nebezpečné vrahy na moři

Ti, kteří se prohánějí v Chorvatsku na motorových člunech, skútrech a kdovíjakých rychlých plovoucích strojích méně než 300 m od břehu, překračují zákon a zároveň ohrožují všechny v okolí. Velmi snadno se jim v tom dá zabránit.

Možnost kotvení u mola Seawolf v Davli
Možnost kotvení u mola Seawolf v Davli

Možnost kotvení u mola Seawolf v Davli

Hledáte-li možnost kotvení se svojí jachtou v Praze a okolí, máme pro vás novou příležitost v Davli. Příjemná lokalita na soutoku Vltavy a Sázavy, na dohled od Prahy, přitom již v přírodě. Novou možnost stání nabízí známá společnost Seawolf.

Nová značka motorových jachet RYCK Yachts
Nová značka motorových jachet RYCK Yachts

Nová značka motorových jachet RYCK Yachts

Německý koncern Hanse představil svojí třetí výrobní řadu motorových člunů. Po motorových jachtách Sealine a Fjord je to nová řada RYCK Yachts. Zatím byl představen první model RYCK 280.

1Poslední
Na horu