Tanker Eagle S táhl kotvu 60 mil a další problém na Baltu
Tanker Eagle S táhl kotvu 60 mil a další problém na Baltu

Tanker Eagle S táhl kotvu 60 mil a další problém na Baltu

Jak dlouho táhnete kotvu po mořském dně, než si toho všimnete? Tanker Eagle S si toho dokázal nevšimnout 60 mil. To mají potvrzeno finští vyšetřovatelé. A na předmětu doličném je to znát.

Vichr z hor
Vichr z hor

Vichr z hor

Dnes na Jadranu vichr z hor. Chorvatští meteorologové varují až 110 uzlů! Dalmácie je odříznutá od světa, zavřená dálnice, magistrála i stará cesta pod trubkou.

Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe
Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe

Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe

Na konec února máme naplánované teoretické kapitánské kurzy. Začínáme 21. - 23. kurzem na B a následující víkend od 28.2. do 2.3. je to  kapitánský průkaz C.  Jde o třídenní kurzy určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli neporozumění vykládanému tématu. Na praktických kurzech pak má každý účastník vlastní kajutu.

Novoroční výlet za bórou, 2. díl
Novoroční výlet za bórou, 2. díl

Novoroční výlet za bórou, 2. díl

Vyrazit na Nový rok do Senje podívat se na bóru se zdá někomu bláznivé. Mnozí ale jezdí do Itálie na lyže. To nikomu divné nepřijde. Koníčky jsou různé.

Přidali jsme kurz servisu a údržby lodního motoru v Ostravě, Brně a Praze
Přidali jsme kurz servisu a údržby lodního motoru v Ostravě, Brně a Praze

Přidali jsme kurz servisu a údržby lodního motoru v Ostravě, Brně a Praze

V únoru proběhnou kurzy servisu a údržby lodního dieselového motoru v Praze, Brně a Ostravě. Protože termíny se rychle zaplnili, přidali jsme ve stejné dny další termíny v dopoledních hodinách. Navzdory tomu už v Brně zbývají jen poslední 3 volná místa…

Tip na výlet v Řecku
Tip na výlet v Řecku

Tip na výlet v Řecku

Řecko je jachtařský ráj, ale do Korintského zálivu dorazí lodí jen hrstka. Je to škoda. Některá místa jsou fantastická nejen z paluby jachty a neměli byste je vynechat

Proč dvě bilge pumpy?
Proč dvě bilge pumpy?

Proč dvě bilge pumpy?

Minule jsme si spočítali, jaké jsou, nebo mohou být, ztráty na instalaci bilge pumpy. Dnes si řekneme, proč má pro bezpečnost lodi smysl instalace dvou čerpadel.

Co vystaví Beneteau v Düsseldorfu
Co vystaví Beneteau v Düsseldorfu

Co vystaví Beneteau v Düsseldorfu

Jaké jachty si budete moci prohlédnout na stánku loděnice Beneteau s Vladislavem Bezecným z Bemex Boot? Osm plachetnic celkem a z toho jedna velmi očekávaná premiéra. Veletrh začíná již příští sobotu.

Finové se s ruskými sabotážemi nemažou
Finové se s ruskými sabotážemi nemažou

Finové se s ruskými sabotážemi nemažou

Zpřetrhané kabely na dně Baltu a Evropa teprve hledá, co s tím. Finové, sousedé Ruska, už přikročili k akci a jsou v tom důkladní. Podezřelá loď je zadržená spolu s částí posádky, kotva, která má vše pravděpodobně na svědomí, byla nalezena a vytažena z mořského dna.

Proč je otěž nebezpečná
Proč je otěž nebezpečná

Proč je otěž nebezpečná

Dávat pozor na halzu! Pro většinu samozřejmý bezpečnostní imperativ. Najdou se však tací, kteří nevědí, co je halza. Potom těžko budou vědět, proč si mají při halze dávat pozor. 

Nákladní lodě na jaderný pohon?
Nákladní lodě na jaderný pohon?

Nákladní lodě na jaderný pohon?

Poplují nákladní lodě na jaderný pohon? Norská loděnice se o to snaží. Máme letadlové lodě na jaderný pohon, ponorky, ledoborce tak proč ne i lodě nákladní?

Malizia, zásah bleskem
Malizia, zásah bleskem

Malizia, zásah bleskem

Malizia – Seaexplorer byla zasažena bleskem u brazilského pobřeží. Boris Herrmann bojuje s výpadky elektroniky. Co se stalo a jak se mu daří uvádět věci zpět do chodu?

1Poslední
Na horu