Jak velká vlna může překlopit jachtu?
Jak velká vlna může překlopit jachtu?

Jak velká vlna může překlopit jachtu?

Laici často přicházejí s nejistou otázkou: „Opravdu se jachta nemůže překlopit?“ Odpověď zní: „Může, ale stěžněm dolů ji nepřeklopí vítr, ale vlna.“ Jak velká musí být vlna, aby to dokázala?

Když potřebujete rychle lodní šroub...
Když potřebujete rychle lodní šroub...

Když potřebujete rychle lodní šroub...

Kurz přístavních manévrů v Praze na Vltavě. Kurz je v polovině, když jachta přestane reagovat. Motor běží, hřídel se točí, ale loď nejede. Danu Přívarovi je příčina jasná. Upadl lodní šroub. Potřebujeme velmi rychle náhradu.

Jachta se ztratila, uplula 30 mil a byla znovu nalezena
Jachta se ztratila, uplula 30 mil a byla znovu nalezena

Jachta se ztratila, uplula 30 mil a byla znovu nalezena

V neděli kolem 8. hodiny večerní zakotvil polský jachtař svoji 66 metrů dlouhou jachtu v zátoce Zaglavak u Trsteniku na Pelješacu. O hodinu později byla jachta pryč. Nalezena byla druhý den na Lastovu.

Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?

Kotevní světlo na mooringové bóji?

Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.

Vlny 16 – 30 metrů
Vlny 16 – 30 metrů

Vlny 16 – 30 metrů

Hurikán Erin mírně zeslábl a míří k severu. Vlny však rostou. V současné chvíli předpovědi avizují 15 metrů. To ale není vše.

Pozor na jugo a bouřky na Jadranu
Pozor na jugo a bouřky na Jadranu

Pozor na jugo a bouřky na Jadranu

V noci bude sílit jugo na Jadranu, ve střední části by se v poryvech mohlo šplhat až ke 40 uzlům. Následně od severu přijdou bouřky.

Kurz údržby a servisu lodního motoru
Kurz údržby a servisu lodního motoru

Kurz údržby a servisu lodního motoru

Co se stane, když selže motor? Co budu dělat? Abyste si věděli rady, je tu kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru. Potřebujete nastartovat a nejde to? Motor škytnul a chcípnul? Vše objasní vynikající instruktor Vojta Sládeček. 

Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci

Navigačně složitá místa v noci

Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.

Kotevní světlo na vrcholu stěžně?
Kotevní světlo na vrcholu stěžně?

Kotevní světlo na vrcholu stěžně?

Stojíte-li v zátoce na kotvě, jaké světlo máte rozsvíceno v noci? Je to klasické bílé kruhové kotevní světlo na vrcholku stěžně? Podle COLREGu je to správně. Myslíte však, že je to bezpečné?

Jak plout s kosatkou na zaďák
Jak plout s kosatkou na zaďák

Jak plout s kosatkou na zaďák

Jste na charterové jachtě, která je vybavena jen menší genou (kosatkou) okolo 100 % velikosti. Nemáte spinakerový peň. Jak v takovém případě plout na zadní vítr?

Na kterém laně dostanete jachtu od mola?
Na kterém laně dostanete jachtu od mola?

Na kterém laně dostanete jachtu od mola?

Úporné odstrkávačky jachty od mola, na kterých participuje celá posádka. Jsou zbytečné a mnohdy problém neřešící. Přitom stačí jen vědět, jak na to.

1Poslední
Na horu