700 mil k mysu Horn
700 mil k mysu Horn

700 mil k mysu Horn

Vítr 30 – 45 uzlů v zádech a mys Horn se blíží. Výška vln 6 – 7 metrů a rychlost blížící se ke 20 uzlům. Taková je situace v The Ocean Race. Závodníci mají před sebou poslední hodiny Pacifiku, které vyvrcholí mysem Horn.

Vyjádření k videu z Velikonoční regaty
Vyjádření k videu z Velikonoční regaty

Vyjádření k videu z Velikonoční regaty

Včerejší video z Velikonoční regaty z roku 2011 vzbudilo mezi čtenáři velké emoce. Možná bych řekl, i vzhledem ke stáří videa, zbytečně veliké. Proto přidávám můj názor na situaci na vodě a na reakce, s včerejším videem spojené.

Drama v cíli
Drama v cíli

Drama v cíli

Blíží se Velikonoční regata. Dojezdy do cíle v Dubrovniku dokážou potrápit. Občas pár metrů před cílem vítr lehne a proud z řeky odnese dojíždějící jachtu pryč od cíle. To ale nebyl tento případ. Tato situace byla mnohem dramatičtější.

Thomas Ruyant – tým jako ve Formuli 1
Thomas Ruyant – tým jako ve Formuli 1

Thomas Ruyant – tým jako ve Formuli 1

Thomas Ruyant je bojovník, který jde neúnavně za svým cílem. Vyhrál Route du Rhum a při poslední Vendée Globe bojoval až do konce o vítězství, i když se nakonec nedostal na stupně vítězů. Nyní přichází s novinkou, která může svět IMOCA změnit.

Restart 3000 mil od Hornu
Restart 3000 mil od Hornu

Restart 3000 mil od Hornu

Počasí si někdy hraje s jachtaři divoké hry. Jednou jsi vpředu a stále chytáš výhody, které ostatním unikají. Získáváš stále více. A jindy hází klacky pod nohy. Vniveč přichází všechna dřívější snahy. To je případ The Ocean Race. Na začátku nejdelší etapy v historii závodu šla do vedení Holcim – PRB a získala během chvíle náskok skoro 600 mil. Pak se ale situace obrátila a vedoucí jachta začala ztrácet. Až k restartu na začátku víkendu.

To nevypadá dobře...
To nevypadá dobře...

To nevypadá dobře...

11th Hour Racing řeší jeden problém za druhým. Po prasklinách v kormidlech je to nyní hlavní plachta. Je roztržená pod prvním refem a vypadá to na škodu definitivní.

Víkend plný rekordů
Víkend plný rekordů

Víkend plný rekordů

Během víkendu se několikrát posunul rekord v počtu uplutých mil za 24 hodin pro třídu IMOCA. Z 539 mil na 595. Při rekordu 60 stop dlouhá jednotrupá jachta Holcim – PRB plula průměrnou rychlostí 24,8 uzlu. Rekord nyní bude čekat na schválení.

Sólo plavba nebo doublehanded jachting
Sólo plavba nebo doublehanded jachting

Sólo plavba nebo doublehanded jachting

Obliba shorthanded jachtingu ve světě rychle roste. Už i světové loděnice na tento trend slyší. Jak je tomu v tomto směru u nás a co je pro zajímavou disciplínu možné udělat?

Kruté chvíle čekání
Kruté chvíle čekání

Kruté chvíle čekání

Před 5 dny plul na čele The Ocean Race tým Holcim – PRB s náskokem přes 550 mil. Nikým neohrožován, mohl šetřit loď, nemusel jet na hraně. Dnes má náskok jen 120 mil a situace je docela jiná. Posádka Holcim – PRB se musí ohlížet přes rameno. Co se stalo?

Rekord/nerekord a zdramatizování závodu
Rekord/nerekord a zdramatizování závodu

Rekord/nerekord a zdramatizování závodu

Tým 11th Hour Racing uplul za 24 hodin 544,63 námořní míle. To je nový rekord ve třídě IMOCA. Nebo vlastně není? V současnosti je, i není. Teď je, ale zanedlouho nebude.

Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu

Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu

Třiceticentimetrová prasklina na vrchu stěžně jachty Malizia. Vynikající video z opravy. Stěžeň je vysoký 28 metrů a Will Harris musel strávit skoro celý den na jeho vrcholu v sedáku. 

Jak mohlo dojít k poškození stěžně?
Jak mohlo dojít k poškození stěžně?

Jak mohlo dojít k poškození stěžně?

Na jachtě Malizia řeší dnes posádka podélnou prasklinu na vrcholu stěžně. Jak mohlo ke skoro 30 cm dlouhé prasklině dojít? Čím je poškození způsobeno?

1Poslední
Na horu