Jak daleko je obzor?
Jak daleko je obzor?

Jak daleko je obzor?

Víte, že ostrov je vysoký 100 metrů. Z jaké vzdálenosti ho můžete zahlédnout? Zkuste tipnout 10, 20, 30 mil?

 

Jak se nepluje podél kubánského pobřeží (2. díl)
Jak se nepluje podél kubánského pobřeží (2. díl)

Jak se nepluje podél kubánského pobřeží (2. díl)

V pátek jsme skončili plavbu podél kubánského pobřeží u Punta Frances na jihozápadě Isla de la Juventud. Před námi bylo nedorozumění v maríně Siguanea, vyjednávání s úřady a shánění peněz na pokutu.

Bludiště
Bludiště

Bludiště

Viděli jste někdy kardinální značení? Na to někteří odpovědí otázkou: „Co to je?“ Jsou místa, kde jsou bóje kardinálního značení výjimkou. Na druhou stranu jsou i labyrinty, kde rozlišení žluté a černé je jedinou cestou k cíli.

Jak se nepluje podél kubánského pobřeží (v devětadevadesátém)
Jak se nepluje podél kubánského pobřeží (v devětadevadesátém)

Jak se nepluje podél kubánského pobřeží (v devětadevadesátém)

V dubnu 99. roku jsem s posádkou vyplul z Kajmanských ostrovů na Kubu na Cayo Largo. Odtud pak na západ až na Isla de la Juventud do Siguaney, Nueva Gerony a zpět. Plavba to byla zajímavá, plná nových zkušeností, dobrodružství a zmatků. Kuba tehdy bojovala s hladem po rozpadu východního bloku.

Nápad na podzimní plavbu
Nápad na podzimní plavbu

Nápad na podzimní plavbu

Podzimní plavby obvykle končí během října. Pokud se někdo nevydá až za hranice Středomoří. Na jihu Evropy však jsou i místa, kde je i v listopadu hodně hezky. Navíc bez turistů. Jedním z takových míst je jachtaři opomíjená Kréta.

Co udělá vítr u pobřeží
Co udělá vítr u pobřeží

Co udělá vítr u pobřeží

Blížíte se na plachetnici k pobřeží. Víte, jak se bude u pevniny měnit vítr? Odkud půjde? Více zprava? Zleva?

Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana?
Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana?

Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana?

Stojíme-li s jachtou bokem k molu, jsou springy důležité pro stabilizaci jachty. V některých situacích jsou to právě springy, které jsou pro bezpečné stání nejdůležitější.

Když v přístavu nemusí být bezpečno
Když v přístavu nemusí být bezpečno

Když v přístavu nemusí být bezpečno

Přístav znamená bezpečí. Nebo se to může zdát. Jsou ale situace, kdy má stání v přístavu k bezpečí daleko. Trhají se lana, jachty poletují jak korkové zátky. Stačí se podívat na video.

Poslední divoké jugo před krásným týdnem na Jadranu
Poslední divoké jugo před krásným týdnem na Jadranu

Poslední divoké jugo před krásným týdnem na Jadranu

Turisticky neatraktivní počasí posledního měsíce muselo jednou skončit. Dnes se vyfouká poslední divoké jugo a do Chorvatska přijde babí léta. Chcete-li ještě na loď, od soboty bude určitě pár lodí volných.  

Nezapomínejte na výtahy plachet
Nezapomínejte na výtahy plachet

Nezapomínejte na výtahy plachet

Nejvíce jachtařů se vydává na své plavby na charterových lodích. Úroveň přípravy jachet bývá různá, co se týče jízdních vlastností na plachty, pak spíše horší. Pokud tedy chceme, aby „polotovar“ dobře fungoval, je třeba si ho „dodělat“.

Z pohody do krizovky v řádu vteřin
Z pohody do krizovky v řádu vteřin

Z pohody do krizovky v řádu vteřin

Zajíždíte do přístavu. Vítr fouká od zádě, vše je naprosto pod kontrolou. Stačí jediná chyba a najednou je tu krizová situace. Velké poučení o tom, jak málo stačí ke vzniku krizovky.

Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu

Kolik je třeba kotevního řetězu

Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?

První6Poslední
Na horu