Víte, co toto znamená?
Víte, co toto znamená?

Víte, co toto znamená?

Co je znázorněno na této mapě? Jsou to proudy. Přílivové proudy přesněji. Co nám ale říkají čísla u nich uvedená?

Jak odplout od mola s větrem z předoboku
Jak odplout od mola s větrem z předoboku

Jak odplout od mola s větrem z předoboku

Škody na jachtách nevznikají jen při připlouvání k molu. Mnohé šrámy nesou podpis na první pohled jednoduchého odplouvání. Přitom stačí vědět, jak na to.

Tinos a 50 uzlů bájného větru
Tinos a 50 uzlů bájného větru

Tinos a 50 uzlů bájného větru

Vyplouváme na noc z Atén a cílem je Tinos. Fouká od severu kolem 20 uzlů. Až závěr je poněkud dramatičtější.

Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč

Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč

Vyzvednutí vraku megajachty Bayesian bylo pozastaveno. Při odstraňování takeláže zemřel devětatřicetiletý potápěč. Primární je vyšetření příčin smrti holandského profesionála.

Tradiční výroba lodí dhow v Muharraqu. Dědictví Bahrajnu, které stále žije
Tradiční výroba lodí dhow v Muharraqu. Dědictví Bahrajnu, které stále žije

Tradiční výroba lodí dhow v Muharraqu. Dědictví Bahrajnu, které stále žije

Muharraq, bývalé hlavní město Bahrajnu, je nejen historickým srdcem království, ale také místem, kde se dodnes udržuje jedna z nejcennějších tradic regionu – ruční výroba dřevěných lodí zvaných dhow. Tyto lodě, kdysi klíčové pro obchod, rybolov a lov perel v Perském zálivu, se stále staví podle staletí starých metod, které se předávají z generace na generaci.

Pomalu na kurzu, nebo odpadnout?
Pomalu na kurzu, nebo odpadnout?

Pomalu na kurzu, nebo odpadnout?

Váš cíl je před přídí. Plujete ostrou stoupačku. Plavba je pomalá a nepohodlná. Vyplatilo by se odpadnout? Nabereme rychlost a plavba bude pohodlnější.

Čtyři jachty jednou ranou
Čtyři jachty jednou ranou

Čtyři jachty jednou ranou

Těžko se hledají slova, když vidíte, jak skipper jachty vrší jednu chybu za druhou a během pár desítek sekund zničí hned 4 jachty! Na jednu stranu těžko uvěřitelné, na druhou stranu realita spojená s masivním rozšířením jachtingu a chabými znalostmi a dovednostmi. Kde se staly chyby a jak z podobné situace ven?

Označte si výtah hlavasky
Označte si výtah hlavasky

Označte si výtah hlavasky

Víte, proč je dobré si na jachtě s klasickým refováním označit výtah u stoperu? Jak vám to usnadní život?

Couvání s nouzovou kormidelní pákou
Couvání s nouzovou kormidelní pákou

Couvání s nouzovou kormidelní pákou

Kormidelní mechanizmus selže a je třeba nasadit nouzovou kormidelní páku. Vyzkoušíte to a kormidlovat se s ní dá. Tedy… Dokud nezačnete couvat.

Nový život starším jachtařským botám
Nový život starším jachtařským botám

Nový život starším jachtařským botám

Krásné jachtařské boty. Do chvíle, než v nich stoupnete na palubu, Na laminátu kloužou jak brusle po ledě. Co s tím, jsou na vyhození?

Rastrové a vektorové mapy
Rastrové a vektorové mapy

Rastrové a vektorové mapy

V době elektronické navigace skončily papírové mapy někde hluboko v navigačním stolku. Celá navigace probíhá na monitorech mapových plotterů a mobilních telefonech. Pro bezpečnou plavbu je dobré o elektronických mapách něco vědět.

1Poslední
Na horu