Jak moc si prodloužíte plavbu?
Jak moc si prodloužíte plavbu?

Jak moc si prodloužíte plavbu?

Plujete kurzem přímo na cíl. To je to nejlepší, co můžete udělat. Jak moc se  prodlouží vaše plavba, pokud kormidelník nebude držet přesný kurz, nebo dokonce budete muset křižovat proti větru?

A není to špatně, Antone Pavloviči?
A není to špatně, Antone Pavloviči?

A není to špatně, Antone Pavloviči?

Výrobci lodí někdy dovedou zaskočit. Jsou řešení, které se zdají nepochopitelné. Pokud na lodi chcete plout. Na druhou stranu, mnohé jachty jen stojí v přístavech. A pak je to vlastně jedno…

Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou)
Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou)

Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou)

Co se stane, když selže motor? Co budu dělat? Abyste si věděli rady, je tu kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru. Potřebujete nastartovat a nejde to? Motor škytnul a chcípnul? Vše objasní vynikající instruktor Vojta Sládeček. 

Výpočet rychlosti přílivového proudu
Výpočet rychlosti přílivového proudu

Výpočet rychlosti přílivového proudu

Znovu se věnujeme se přílivovému proudu, respektive jeho směru a rychlosti. Směr je z atlasu jasný, jak ale spočítáme jeho přesnou rychlost?

Víte, co toto znamená?
Víte, co toto znamená?

Víte, co toto znamená?

Co je znázorněno na této mapě? Jsou to proudy. Přílivové proudy přesněji. Co nám ale říkají čísla u nich uvedená?

Jak odplout od mola s větrem z předoboku
Jak odplout od mola s větrem z předoboku

Jak odplout od mola s větrem z předoboku

Škody na jachtách nevznikají jen při připlouvání k molu. Mnohé šrámy nesou podpis na první pohled jednoduchého odplouvání. Přitom stačí vědět, jak na to.

Tinos a 50 uzlů bájného větru
Tinos a 50 uzlů bájného větru

Tinos a 50 uzlů bájného větru

Vyplouváme na noc z Atén a cílem je Tinos. Fouká od severu kolem 20 uzlů. Až závěr je poněkud dramatičtější.

Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč

Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč

Vyzvednutí vraku megajachty Bayesian bylo pozastaveno. Při odstraňování takeláže zemřel devětatřicetiletý potápěč. Primární je vyšetření příčin smrti holandského profesionála.

Tradiční výroba lodí dhow v Muharraqu. Dědictví Bahrajnu, které stále žije
Tradiční výroba lodí dhow v Muharraqu. Dědictví Bahrajnu, které stále žije

Tradiční výroba lodí dhow v Muharraqu. Dědictví Bahrajnu, které stále žije

Muharraq, bývalé hlavní město Bahrajnu, je nejen historickým srdcem království, ale také místem, kde se dodnes udržuje jedna z nejcennějších tradic regionu – ruční výroba dřevěných lodí zvaných dhow. Tyto lodě, kdysi klíčové pro obchod, rybolov a lov perel v Perském zálivu, se stále staví podle staletí starých metod, které se předávají z generace na generaci.

Pomalu na kurzu, nebo odpadnout?
Pomalu na kurzu, nebo odpadnout?

Pomalu na kurzu, nebo odpadnout?

Váš cíl je před přídí. Plujete ostrou stoupačku. Plavba je pomalá a nepohodlná. Vyplatilo by se odpadnout? Nabereme rychlost a plavba bude pohodlnější.

Čtyři jachty jednou ranou
Čtyři jachty jednou ranou

Čtyři jachty jednou ranou

Těžko se hledají slova, když vidíte, jak skipper jachty vrší jednu chybu za druhou a během pár desítek sekund zničí hned 4 jachty! Na jednu stranu těžko uvěřitelné, na druhou stranu realita spojená s masivním rozšířením jachtingu a chabými znalostmi a dovednostmi. Kde se staly chyby a jak z podobné situace ven?

První2Poslední
Na horu