Navigační příklad na zkoušky C
Navigační příklad na zkoušky C

Navigační příklad na zkoušky C

Připravili jsme pro vás cvičný navigační příklad na kapitánské zkoušky stupeň C. Můžete si ho spočítat, vyzkoušet, jak danou látku ještě zvládáte, nebo se díky němu na zkoušky připravit. Dnes přinášíme zadání, zítra zveřejníme výsledek a detailní rozbor celého příkladu. 

Klasické metody pro určení pozice
Klasické metody pro určení pozice

Klasické metody pro určení pozice

Jakým způsobem získat během terestrické navigace svoji fixní pozici? Časté téma na kurzech, kde si účastníci osvojují metody klasické navigace. Způsobů je hned několik.

Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe
Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe

Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe

Na konec února máme naplánované teoretické kapitánské kurzy. Začínáme 21. - 23. kurzem na B a následující víkend od 28.2. do 2.3. je to  kapitánský průkaz C.  Jde o třídenní kurzy určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli neporozumění vykládanému tématu. Na praktických kurzech pak má každý účastník vlastní kajutu.

Proč lidé lámou stěžně ve Ždrelacu?
Proč lidé lámou stěžně ve Ždrelacu?

Proč lidé lámou stěžně ve Ždrelacu?

Úžina Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem a přes ní most. Každý rok si na své konto připíše několik dalších stěžňů. Jak je to možné, když všude jsou nálepky, každý skipper dostane instruktáž, podepíše prohlášení?

Také rolování hlavní plachty potřebuje servis
Také rolování hlavní plachty potřebuje servis

Také rolování hlavní plachty potřebuje servis

Matěj Novák z Yacht Club Praha nám popsal zajímavý servis rolovacího mechanismu hlavní plachty. I části lodě, které běžný charterový host neřeší, potřebují jednou za čas důkladný servis. Zima je pro charterové firmy obdobím oprav a údržby.

16 rad jak přežít bouři na bóji
16 rad jak přežít bouři na bóji

16 rad jak přežít bouři na bóji

Blíží se bouřlivá noc, vybrali jste si stání na bóji. Co vše udělat, abyste se rána dočkali jak vy, tak vaše jachta? Odjet do restaurace nestačí. Pokud se chcete vyvarovat ošklivého zážitku české posádky jachty Hanse, která se 2-3 rok zpět vyvázala na bóji na Kornatech a odešla do restaurace. O nehodě své jachty se dozvěděla z telefonátu charterové firmy, která se tázala, jestli vědí, kde je jejich jachta. V té době poskakovala na útesu o míli dále.

Jak sám ovládat genu z návětrného boku
Jak sám ovládat genu z návětrného boku

Jak sám ovládat genu z návětrného boku

Jsem sám v kokpitu, sedím na návětrném boku, letím na bočák a potřeboval bych odtud trimovat genu, nebo asymetrický spinaker. Jak na to, abych pokaždé nemusel k závětrné vinšně?

Jak uvázat fendr na rohu na zádi
Jak uvázat fendr na rohu na zádi

Jak uvázat fendr na rohu na zádi

Moderní lodě jsou mimořádně široké na zádi. Při připlouvání k molu zádí je zadní roh ohrožen kolizí stejně, jak rohy býka při běhu v ulicích Pamplony na svatého Fermína. Jak tomu zabránit?

Krásný čelen má i stinné stránky
Krásný čelen má i stinné stránky

Krásný čelen má i stinné stránky

Moderní cruisingové jachty jsou často vybaveny elegantními čeleny, které vylepšují jejich výkon a posouvají kotevní kování dopředu, aby kotva nebouchala do strmé přídě. Je to užitečné. Má to ale také nevýhody.

Chcete ostře stoupat?
Chcete ostře stoupat?

Chcete ostře stoupat?

Vane krásný vítr mezi 10 a 15 uzly a vy křižujete proti větru. Ostatní jachty vás předjíždějí. I když jsou podobné, jako ta vaše. Kde je chyba?

První2Poslední
Na horu