Pozor na zodpovědnost kapitána!
Pozor na zodpovědnost kapitána!

Pozor na zodpovědnost kapitána!

Každý, kdo vyplouvá s lodí jako kapitán, přijímá odpovědnost za vše, co se s lodí a osobami na ní bude dít. Tato odpovědnost je jasně zakotvená v námořních zákonech a nelze se z ní žádným způsobem vyvázat!!

Doplavete ujíždějící jachtu?
Doplavete ujíždějící jachtu?

Doplavete ujíždějící jachtu?

Plavete v moři daleko od lodě? Nebo daleko od břehu? Je to bezpečné? Jak rychle jste schopni doplavat ujíždějící jachtu?

Největší noční nepřítel
Největší noční nepřítel

Největší noční nepřítel

Co je pro noční hlídku v kokpitu největší nepřítel? Víte co odrovná muže za kormidlem na následující čtvrthodinu?

Co je meltemi a proč být ostražitý
Co je meltemi a proč být ostražitý

Co je meltemi a proč být ostražitý

Pohodová letní plavba se změní na drama, když vítr zesílí nad 40 uzlů a zvednou se krátké a vysoké vlny. Obloha je jasná, tlak vysoko, ale vítr skučí v lanoví. Hladinu Egejského moře bičuje meltemi.

Lokální větry ve Středomoří
Lokální větry ve Středomoří

Lokální větry ve Středomoří

Ve Středomoří nefouká severozápadní vítr, ale mistral. Nefouká jihovýchod, ale scirocco. Není to východní vítr, ale levante. A tak bychom mohli pokračovat dále. Znalost lokální terminologie je ve Středomoří nezbytná...

Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu

Kritická situace v přístavu

Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím? 

Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách

Kotvení na velkých hloubkách

Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.

Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana?
Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana?

Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana?

Stojíme-li s jachtou bokem k molu, jsou springy důležité pro stabilizaci jachty. V některých situacích jsou to právě springy, které jsou pro bezpečné stání nejdůležitější.

Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu

Kolik je třeba kotevního řetězu

Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?

Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.

 

 

 

První3Poslední
Na horu