Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)

Proč kotva drží (nedrží)

Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.

 

 

 

Utržená kotevní bóje, kdo je zodpovědný
Utržená kotevní bóje, kdo je zodpovědný

Utržená kotevní bóje, kdo je zodpovědný

Stojíte v zátoce na bóji. V noci fouká. Máte smůlu, vylosovali jste si kus, který už byl starý a unavený. Lano bóje se přetrhlo a vy jste s lodí skončili na břehu. Škody na lodi, kauce je pryč. Kdo nese odpovědnost za vzniklé škody?

Proč kotvit v botách?
Proč kotvit v botách?

Proč kotvit v botách?

Víte, proč je dobré mít při práci s kotevním vrátkem na nohou boty? 

Proč nevypínat mapový plotter na kotvě
Proč nevypínat mapový plotter na kotvě

Proč nevypínat mapový plotter na kotvě

Stání na kotvě je energeticky náročné, proto skippeři často vypínají vše, co jde. Proč není dobré některé z přístrojů na kotvě vypínat?

Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech

Nebezpečné kotvení na kamenech

Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.

Kolik stojí záchrana lodě?
Kolik stojí záchrana lodě?

Kolik stojí záchrana lodě?

Výborný článek o tom, jaký je rozdíl mezi záchranou lodi a pouhým vlečením, jsme dostali od Lukáše Staňka. Je to jen hra se slovy? Ne, jde o to, kolik za asistenci v problémech zaplatíte. Tento rozdíl je třeba znát.

Jakou rychlostí mohu plout
Jakou rychlostí mohu plout

Jakou rychlostí mohu plout

Pohybují se v oblasti mezi ostrovy a před setměním plují rychlostí 42 uzlů. Motor řve, voda cáká, posádka je spokojená, majitel počítá, kolik ho radost posádky stojí. Je možné plout takto rychle? Nehrozí finanční postih od státem pověřených strážců rychlosti?

Proč plavou v zátokách h…a
Proč plavou v zátokách h…a

Proč plavou v zátokách h…a

Na všech charterových jachtách (alespoň v Chorvatsku) jsou fekální tanky. Proč nejméně polovina lodí tyto nádrže nepoužívá a v zátokách vypouštějí obsah záchodů rovnou do moře?

Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru

Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru

Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.

Skipper pronajaté lodě obviněn
Skipper pronajaté lodě obviněn

Skipper pronajaté lodě obviněn

Ještě jednou se vrátíme k úterní nehodě, při které mladá žena přišla nedaleko Murteru o nohu. Skipper lodě, na které k nehodě došlo, je chorvatskou policií stíhán.

1Poslední
Na horu