Jak spí sóloví jachtaři Jak spí sóloví jachtaři Kolem spánku sólových jachtařů se traduje spousta nepravd. Jak to vlastně s jejich spánkem je? Jsou schopni se během závodu vůbec vyspat?
Jak se stát důvěryhodným v očích posádky Jak se stát důvěryhodným v očích posádky Začínající skippeři často bojují s tím, že jsou v očích posádky stejně důvěryhodní, jako jako obhajující se Turek. Co udělat proto, aby posádka více důvěřovala mým schopnostem?
Z Dubrovníku do Černé Hory Z Dubrovníku do Černé Hory Jirka Pacák při plavbě z Šibeniku na Maltu zajel také do Černé Hory, respektive do Boky Kotorské. Jak vypadala úřední mašinérie při plavbě mimo Evropskou unii?
Jak zabránit nehodě Jak zabránit nehodě Stáčíte se v maríně do mezery v řadě lodí. Už to vypadá, že se mezi ně nevejdete. Rohem zádi se řítíte na bok stříbrného 18 m dlouhého motoráku a škody na majetku a sebevědomí vidíte již dopředu. Stačí udělat jen málo proto, abyste se nehodě vyhnuli a krásně a mazácky zacouvali do řady lodí.
Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe V listopadu pořádáme teoretické kapitánské kurzy. Ve dnech 21. - 23. proběhne v Praze na Císařské louce přípravný teoretický kurz na průkaz C. Ve stejných dnech na Zbraslavi to bude teoretický kurz na průkaz B. Jde o třídenní kurzy určené jen pro 12 účastníků (kurz C) a pro 8 účastníků (kurz B). Nízký počet účastníků proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli neporozumění vykládanému tématu. Na našich praktických kurzech na jaře pak bude mít každý účastník vlastní kajutu.
Jaká je funkce kotevního řetězu? Jaká je funkce kotevního řetězu? Proč je lepší používat kotevní řetěz než lano? Jaká je jeho funkce? A je tomu tak vždy?
K čemu dnes slouží staré lodní deníky K čemu dnes slouží staré lodní deníky V roce 2011 začaly v amerických archívech práce na digitalizaci starých lodních deníků. Zachovalo se kolem 80 000 deníků US Navy a Coast Guard. K čemu jsou dnes tyto deníky užitečné?
Nebezpečné vlny a proud Nebezpečné vlny a proud Silný vítr je na moři nepříjemný protivník, sám o sobě ale není nebezpečný. Nebezpečí znamenají vlny, které mohou jachty překlopit. Nejnebezpečnější je situace, kdy silný vítr vane proti směru proudu.
Přístavní manévry 2026 s vlastní kajutou Přístavní manévry 2026 s vlastní kajutou Na jaro příštího roku jsme připravili dva termíny kurzů přístavních manévrů, na kterých bude mít každý účastník k dispozici vlastní kajutu. Je to novinka v naší nabídce.
Nevyhazujte mapy, je tu dobrý důvod pro klasickou navigaci Nevyhazujte mapy, je tu dobrý důvod pro klasickou navigaci Co když nebudete mít polohu z GPS? Bez mapy a klasické navigace jste nahraní. Není důvod. Myslí si mnozí. Jsou však jachtařské lokality, kde je toto nebezpečí reálné.
Dotaz čtenáře na plavbu v plavebních drahách Dotaz čtenáře na plavbu v plavebních drahách Minulý týden jsme dostali dotaz od našeho čtenáře, který se týkal plavby v plavební dráze, respektive přednosti, jak se často říká.
Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou Vítěz poslední Vendéé Globe Charlie Dalin nebojoval při závodu kolem světa jen se svými soupeři, ale také s rakovinou. Navzdory nutnosti pravidelné medikace a bolestem dokázal zvítězit.