Včerejší bóra u Makarské až 55 uzlů
Včerejší bóra u Makarské až 55 uzlů

Včerejší bóra u Makarské až 55 uzlů

Včera jsme psali o bóře, která zachvátila chorvatské pobřeží. Podle předpovědi měla dosahovat v nárazech 35 uzlů. Pod masivem Biokova to bylo výrazně více, až k 55 uzlům.

Pozor na zavřený Lefkas Floating Bridge
Pozor na zavřený Lefkas Floating Bridge

Pozor na zavřený Lefkas Floating Bridge

Půjčujete si loď na Lefkádě a chcete plout na Paxos? Vybrali jste si špatnou chvíli, vaše plavba se prodlouží na dvojnásobek. Nebude to 35 mil, ale 70. Plovoucí most přes Lefkas Canal je až do odvolání zavřený. A datum odvolání zatím nebylo specifikováno.

Bóra. Most na Pag zavřený
Bóra. Most na Pag zavřený

Bóra. Most na Pag zavřený

Po několika letech krásných podzimů je tento na Jadranu větrný a chladný. Bóra střídá jugo. Dnes jsme ve stadiu silné bóry, pod Velebitem dokonce bouřlivé. Most na ostrov Pag je uzavřen, turistům na ostrově hrozí hlad!

Největší idiocie od vzniku ČR
Největší idiocie od vzniku ČR

Největší idiocie od vzniku ČR

Jaká největší idiocie dokázala projít naším parlamentem od vzniku České republiky? Jistě by se našlo mnoho favoritů na vítězství, byl by to těsný souboj. Finálová osmička by musela vzejít z nespočtu rozběhů. Vítěz ale může být jen jeden. A v mých očích jím je…

Kdy používat na jachtě windpilota
Kdy používat na jachtě windpilota

Kdy používat na jachtě windpilota

Každá moderní charterová jachta (až na výjimky) má autopilota, který nabízí WIND mód. Je to vynikající pomocník na dvou kurzech. Víte, o které kurzy se jedná?

Ještě jedno nebezpečí na zaďák
Ještě jedno nebezpečí na zaďák

Ještě jedno nebezpečí na zaďák

Plujete na zadoboční vítr. Posádka je nadšená, protože na rychloměru dlouhé chvíle vídí číslo začínající devítkou. Ani hranice 10 uzlů není nedosažitelná… Je ale nejvyšší čas se zamyslet.

Kolik je příliv na Jadranu
Kolik je příliv na Jadranu

Kolik je příliv na Jadranu

Jaký je na Jadranu rozdíl hladin mezi přílivem a odlivem? Je to zanedbatelné, nebo by někdy a někde stálo za to se jím zabývat? A nejde jen o nasednutí na mělčinu, problémem může být plavba pod mostem.

Žluťáky za krále Klacka
Žluťáky za krále Klacka

Žluťáky za krále Klacka

Prší. Sedíte za kormidlem už dvě hodiny. Žádné bimini, žádný sprayhood. Začíná to být nepříjemný zážitek. Vítr navíc sílí a je třeba zarefovat. Jdete ke stěžni, stahujete plachtu a rup… Ne, není to plachta. V podpaží se roztrhly žluťáky. Zatím jen 20 cm...

Jmenuje se Helene…
Jmenuje se Helene…

Jmenuje se Helene…

Do Mexického zálivu, respektive na západní pobřeží Floridy se žene Helene. Hurikán Helene. Vedle větru znamená pro nízké pobřežní oblasti hlavní nebezpečí vzestup hladiny moře, který může dosáhnout 4,5 – 6 metrů.

Tři největší nepřátelé plachet
Tři největší nepřátelé plachet

Tři největší nepřátelé plachet

Jací jsou tři největší nepřátelé plachet? Životnost jim můžete prodloužit, nebo jim jí také zkrátit na minimum. Záleží jen na vás, jak se k nim budete chovat. A nejde o malé částky…

Jak je to s praním žluťáků
Jak je to s praním žluťáků

Jak je to s praním žluťáků

Když jsem s jachtingem začínal, údržba plastového oblečení do deště asijské výroby se neřešila. Dříve či později prasklo. Kalhoty v rozkroku, bunda v podpaží. Dnes je to s materiály jako Gore-Tex jinak. Údržba důležitá. Je třeba Gore-Tex prát?

Pozor na podvodné molo
Pozor na podvodné molo

Pozor na podvodné molo

Řecký ostrov Schinoussa, zátoka Livadi na jihu, respektive jihozápadu ostrova. Výborný úkryt za meltemi. Jen je tam jedno nebezpečí. Podvodné molo.

První9Poslední
Na horu