Jak správně na uzel na vazáku
Jak správně na uzel na vazáku

Jak správně na uzel na vazáku

Uzel na vazáku je jeden z nemnoha uzlů, které by měl jachtař umět. Stále se při něm dělají chyby. Ta jedna je hned na začátku.

Jak nebýt za vola
Jak nebýt za vola

Jak nebýt za vola

Potřebujete vyvézt z paluby jachty druhou kotvu. Naložit ji na dinghy a vyvést dále od lodě. Jak to udělat, aby vaše činnost nesloužila k pobavení všem kolem? Abyste nebyli za vola?

Proč overhead leech line
Proč overhead leech line

Proč overhead leech line

Lanko v zadním lemu plachty se nazývá leech line. Jeho dotažení eliminuje flatrování zadního lemu plachty. Mimo jiné tím zvyšuje její životnost. Co to však je overhead leech line a proč si takové řešení na lodi přát?

Volné termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Volné termíny kurzů přístavních manévrů v Praze

Volné termíny kurzů přístavních manévrů v Praze

Naše pražské kurzy manévrů jsou stále plné. Proto jsme vypsali volné termíny na červen, červenec a srpen. Pokud se chystáte v létě na charter a bojíte se nejistoty za kormidlem, náš kurz vám pomůže se jí zbavit.

Veliký požár v maríně Medulin
Veliký požár v maríně Medulin

Veliký požár v maríně Medulin

Ve středu kolem 4 hodiny ráno vypukl velký požár v maríně Medulin. Ohni padlo za oběť 22 lodí. Pod kontrolu se podařilo dostat oheň až kolem 7 hodiny ranní. Nikdo naštěstí nebyl zraněn.

Jak vyřešit stavební uzávěru
Jak vyřešit stavební uzávěru

Jak vyřešit stavební uzávěru

V Chorvatsku se chystá stavební uzávěra na ostrovech. Předtím je třeba zjistit, kde již nějaké stavby jsou. Bude se to dělat letecky. Někdo má pozemek na krásném místě, ale nestihl postavit. Co s tím?

Jak jsme startovali internet
Jak jsme startovali internet

Jak jsme startovali internet

Dnes se nám konečně po dlouhých dnech rozjel web. Příčina nefunkce zůstává tak trochu skrytá někde mezi naším systémem, serverem, na kterém jsme hostovali a světem nadpřirozena. Dnes jsme hostující službu změnili a doufáme, že už se nikdy nic podobného nestane. Tato chyba se nám stane maximálně dvakrát za 16 let.

Úterý a středa bez Lodních novin

Úterý a středa bez Lodních novin

Chtěli bychom dopředu upozornit čtenáře, že úterý a středa budou na Lodních novinách bez novinek. Důvodem je údržba, respektive výměna dílů, které jsou po letech hrubého zacházení na samé hraně funkčnosti, nebo už možná mírně za ní.

Příprava lodě na sezónu: kotva a řetěz

Příprava lodě na sezónu: kotva a řetěz

Pokračujeme třetím článkem o přípravě lodě na sezónu. Partnerem této série článků je společnost Yacht Club Praha, která provozuje již mnoho let charter v šibenické maríně Mandalina. Tentokrát se podíváme na ošetření kotvy, kotevny a kotevního řetězu.

Vlak Bratislava – Split

Vlak Bratislava – Split

Vlaková linka Bratislava – Split přes Vídeň zahájila provoz. Na lince spolupracují Slovenské železnice (ZSSK) s rakouskými  ÖBB. Linka bude v provozu do 5. října každou středu, pátek a neděli tam a pondělí, čtvrtek a sobotu zpět.

Útok na staré pořádky na Ministerstvu dopravy
Útok na staré pořádky na Ministerstvu dopravy

Útok na staré pořádky na Ministerstvu dopravy

Velké změny otřásly pevnou stavbou ministerstva na nábřeží Ludvíka Svobody. Kolek, ceninu zavedenou v Rakouském císařství v roce 1854, je možné nahradit platbou na účet. Kam ten svět spěje? Co dalšího je na řadě? Takto snad jednou přijdeme i o naší korunu!

Jak dostat záď k molu
Jak dostat záď k molu

Jak dostat záď k molu

Při zajíždění bokem k molu mají občas začínající jachtaři potíže. Vadí jim špatný odhad vzdálenosti přídě od mola, obavy z poškození lodě a špatné představy o pohybu jachty. Pojďme se podívat, jak dostat záď k molu a následně příď tam, kde si ji přejeme mít.

1Poslední
Na horu