Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye

Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye

Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.

Neuvěřitelně krásná trasa
Neuvěřitelně krásná trasa

Neuvěřitelně krásná trasa

Podívejte se na tracking sólového závodu přes Atlantik The Transat CIC. Na čele pluje talentovaný Yoan Richomme a jeho trasa je… Prostě geniální! To musí vidět každý, kdo se na ni podívá. Je to kulečník mezi tlakovými nížemi, frontami a hřebeny vysokého tlaku vzduchu. Richomme zase jednou ukazuje, že kouzlo je v jednoduchosti.

Dalin po nemoci k nezastavení
Dalin po nemoci k nezastavení

Dalin po nemoci k nezastavení

Včera odstartoval sólový závod přes Atlantik Transat CIC, následovník dobře známého OSTARu. Na čele s náskokem Charlie Dalin, který pro nemoc musel poslední rok vynechat. Na startu je přitom téměř celá špička třídy IMOCA.

28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46
28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46

28. Česká námořní rallye, poslední volná SALONA 46

Přihlášky na ČNR jsou otevřeny necelý měsíc a ve třídách Salona 46 a First 45 je volná již jen poslední Salona. Volné lodě jsou stále ve třídě Hanse 418.

Nový rekord Class 40
Nový rekord Class 40

Nový rekord Class 40

Kolik mil je možné uplout na 40 stop dlouhé jachtě za 24 hodin? 433,53 míle za jediný den. To je hodnota nového rekordu, které vytvořilo trio Alberto Riva, jean Marre a Benjamin Schwartz.

Kdo vyhrál plavbu po Azorech...
Kdo vyhrál plavbu po Azorech...

Kdo vyhrál plavbu po Azorech...

V pátek skončila Velikonoční regata, kterou vyhrál tým vedený Martinem Pospíšilem. Spolu s regatou skončila i naše tipovací soutěž na vítěze závodu. Správné tipy byly slosovány a vítěz vyhrává týdenní plavbu s Lodními novinami po Azorských ostrovech.

Mapos se vyvezl do vedení…
Mapos se vyvezl do vedení…

Mapos se vyvezl do vedení…

Za ostrovem Vis se do čela vyvezl tým Martina Pospíšila. Na změněném větru vyostřil a dostal se před dlouho vedoucího Michala Kelemena. Spolu s Maposem je vpředu Pavel Horák a Michal Konupčík.

Jugo, stání u Lastova a nový vítr
Jugo, stání u Lastova a nový vítr

Jugo, stání u Lastova a nový vítr

Po startu druhé etapy Velikonoční regaty se rozfoukalo slabé jugo, které závodníky dovedlo až na konec Mljetu. U Lastova pak přišlo očekávané bezvětří a dlouhá noc s čekáním na vítr.

Dramatický dojezd ve šnečím rytmu
Dramatický dojezd ve šnečím rytmu

Dramatický dojezd ve šnečím rytmu

První etapa Velikonoční regaty vyvrcholila dramatickým stáním na dohled od cíle. Dlouhé hodiny pohyb závodního pole připomínal šnečí dostihy v dětství. Vyhrát mohl do poslední chvíle kdokoli.

Situace pře Dubrovnikem je zoufalá…
Situace pře Dubrovnikem je zoufalá…

Situace pře Dubrovnikem je zoufalá…

Jaké to je, když stojíte půl dne na dohled cíle? Tento mimořádný pocit mají možnost si vyzkoušet závodníci při Velikonoční regatě. Do cíle 4 míle a rychlost limitně se blížící nule.

Mapos, Hirnšal, Kelemen a…
Mapos, Hirnšal, Kelemen a…

Mapos, Hirnšal, Kelemen a…

Flotila Velikonoční regaty stoupá k Dubrovniku. Na čele pluje, navzdory brněnskému handicapu, tým nesoucí prostý název Hyveco Neptun team - Jachtklub Brno. Na druhém místě Jan Johan Hirnšal, který dle webu závodu pluje sólo. Nebo členy svého týmu tají. Třetí Kolotočári - jachta.sk Michala Kelemena.

Situace na trati Velikonočky
Situace na trati Velikonočky

Situace na trati Velikonočky

Startovní pole Velikonoční regaty letí vstříc průběžnému cíli u Korčuly. Rychlosti lodí se pohybují mezi 6 a 8 uzly, na stěžních jsou avizované genakery. Severozápadní vítr by měl lehat někdy kolem třetí hodiny ranní, následovat by měla stoupačka k Dubrovniku a na závěr pro zdramatizování první etapy je zařazeno bezvětří.

1Poslední
Na horu