Plnou parou na jih
Plnou parou na jih

Plnou parou na jih

Rovníkové tišiny jsou už jen dlouhou vzpomínkou. Flotila 5 jachet IMOCA The Ocean Race letí plnou rychlostí na jih pasátem jižní polokoule. Rychlost foilujících jachet se pohybuje mezi 20 a 25 uzly. Na čele, poněkud překvapivě, pluje GUYOT environnement, kterému se podařilo projet rovníkové tišiny nejrychleji, a navíc nejdále na východě, proto má teď nejrychlejší kurz na vítr.

Tišiny…
Tišiny…

Tišiny…

Víkend byl pro flotilu The Ocean Race ve znamení tišin. Bezvětří a vedro v lodích s uzavřeným kokpitem. Lepkavé vedro na rovníku, které vyžaduje příliš mnoho akcí, než aby byl čas na odpočinek.

 

 

Kapverdy – Kapské město
Kapverdy – Kapské město

Kapverdy – Kapské město

Druhá etapa The Ocean Race je v plném proudu. Pětice jachet IMOCA vyplula na jih Atlantikem do Kapského města. Skipper týmu Malizia Boris Herrmann etapu vynechává. Důvodem je opařená noha z první etapy.

Závodní katamaran v troskách
Závodní katamaran v troskách

Závodní katamaran v troskách

Překlopený katamaran CMA Île-de-France, který se účastnil Route du Rhum, byl před 3 dny nalezen na pláži nedaleko Lorientu. Bohužel ve stavu, který vylučoval záchranu.

Rychlost 34 uzly
Rychlost 34 uzly

Rychlost 34 uzly

Jachty IMOCA letí na foilech k cíli. 680 mil pro vedoucí Holcim, průměrná rychlost se drží nad 20 a maxima vylétávají k 35 uzlům. Toto jsou podmínky, pro které jsou jachty IMOCA stavěné, teď se projevuje jejich síla.

Stoupačka 11, bočák 25 uzlů
Stoupačka 11, bočák 25 uzlů

Stoupačka 11, bočák 25 uzlů

Flotila The Ocean Race má za sebou brutální Alboranské moře. Jedenáct jachet se prokousávalo proti větru o rychlosti až 55 uzlů. Nyní je konec galejím. Za Gibraltarem jachty odpadly a lodě IMOCA se rozlétly k jihu rychlostmi až 25 uzlů.

Nebe a dudy
Nebe a dudy

Nebe a dudy

Podívejte se na video z dnešního dne The Ocean Race. Stoupačka v bouři. Na videu je zajímavé srovnání kategorií VO65 a IMOCA. Rozdíl snad ani nemůže být větší.

I závodní jachtaři bojují s mořskou nemocí…
I závodní jachtaři bojují s mořskou nemocí…

I závodní jachtaři bojují s mořskou nemocí…

Start The Ocean Race je náročný Flotila se probíjí na západ a západní vítr dosahuje v Alboranském moři až 45 uzlů v poryvech. Brzy zesílí na 50 a více. Jak to za takových podmínek vypadá na palubě? A postihuje mořská nemoc i závodníky?

The Ocean Race odstartoval…
The Ocean Race odstartoval…

The Ocean Race odstartoval…

Po rozpačitých posledních letech, kdy se budoucnost závodu rozpouštěla jak radiační mlha během dopoledne, se to konečně podařilo. Včera odpoledne odstartoval 14. ročník The Ocean Race. A tentokrát jsou v hlavní roli foilující jachty IMOCA.

Nejextrémnější závod historie
Nejextrémnější závod historie

Nejextrémnější závod historie

Bude to nejextrémnější regata historie? Kolik účastníků se postaví na start a kolik jich dopluje do cíle? Tři, dva, jeden, možná žádný… I tak může skončit tento závod, o kterém se v zákulisí mluví již nemálo let.

Pohodlí, nebo nižší hmotnost
Pohodlí, nebo nižší hmotnost

Pohodlí, nebo nižší hmotnost

Jak má vypadat kokpit závodní offshore jachty? Padesát let se účastnily závodu kolem světa jachty s otevřeným kokpitem, ve kterém byla posádka vystavena atakům větru, deště a vln. Za týden se vše změní a kolem světa vyplují jachty, na kterých jsou kokpity kapotované jako u závodních strojů účastnících se 24 hodin Le Mans. Proč najednou taková změna?

Boris Hermann mění poškozené foily
Boris Hermann mění poškozené foily

Boris Hermann mění poškozené foily

Místo aby ladil formu, má německý jachtař Boris Hermann pár týdnů před startem závodu The Ocean Race úplně jiné starosti. Test s použitím ultrazvuku na jeho jachtě Malizia - Seaexplorer odhalil mnohem větší poškození foilů z Route du Rhum, než se původně předpokládalo. 

1Poslední
Na horu