Vendée Globe 2024, nejsou lodě
Příští ročník Vendée Globe odstartuje na podzim 2024. Již nyní jsou jasné dvě věci. Maximální počet startujících se zvýší. To je dobrá zpráva. Špatnou zprávou je, že nejsou lodě.
Organizátor závodu již oznámil, že počet startujících se navýší na 40. Problémem pro další účastníky však jsou lodě, které jsou k dispozici. V současné chvíli se staví 13 nových jachet IMOCA! Vzhledem k tomu, že každá z nich stojí nejméně 5 milionů EUR (spíše 6 a více), je to neuvěřitelné množství peněz, které do třídy IMOCA proudí. Jedna z těchto jachet stavěná loděnicí Black Pepper zatím nemá majitele... Cena bude 5 milionů EUR.
Problémy budou mít menší týmy, které na novou jachtu nemají prostředky. Trh se second hand loděmi je rozebrán a zbývají již jen starší až staré lodě.
Z 8 jachet postavených pro rok 2020 mají Corum a DMG Mori stále stejné majitele, 4 další poplují s jiným skipperem za kormidlem. L´Occitane patří Louisu Burtonovi, Apivia po Route du Rhum připadne Clarisse Cremer, na Hugo Boss trénuje Alan Roura a Sebastien Simon má Arkea Paprec. Na Charal stále bude závodit Jeremie Beyou. Jeho nová jachta podle plánů Sama Manuarda se staví, ale dokud nebude spolehlivě odzkoušená, Beyou si nechává původní Charal. Poslední jachtou z 2020 je LinkedOut Thomase Ruyanta. Také Thomas bude mít novou loď, ale původní pustí až v roce 2023.
Z foilovacích jachet 2015-2016 mají všechny majitele, na trhu není žádná a stejně je to i s generací 2012.
V současné době tak je na trhu jen 5 lodí IMOCA vyrobených po roce 2004. Ty z roku 2008 se pohybují mezi 400 000 a 600 000 EUR. Merci, jachta z roku 2005 je na prodej za 450 000 EUR. V and B-Mayenne 2007 (10. místo v poslední Vendée Globe) je na prodej za 895 000 EUR. Situace s prodejem není jasná u Time for Oceans, tým stále hledá finance na vlastní účast.
Máte-li někdo zájem o účast ve Vendée Globe, je třeba si pospíšit. Pokud si nechcete v garáži postavit vlastní loď, tak po bazarech jich mnoho nenajdete