Vyhledat

Nová Hugo Boss a peníze
Daniel Vodička

Nová Hugo Boss a peníze

Nová jachta Alexe Thomsona Hugo Boss byla představena. Její cena je 5,5 mil. GBP, tedy 155 milionů korun. Alex je z nové hračky nadšený a konstatuje, že málokdo má to štěstí, že by dostal hračku v této ceně.

Ačkoli je jachta jistě mimořádně zajímavá technicky, pojďme se nejprve podívat na její reklamní potenciál.

Byla vytvořena proto, aby vyhrála Vendée Globe. Pokud se to Alexovi podaří, bude prvním cizincem (nikoli Francouzem), který to dokáže. To bude samozřejmě ohromná reklama. Když to vyjde…

Jachta ale začíná přinášet svým investorům prostředky již nyní. Důležité je, aby byla vidět. Aby byla v médiích. Pak splňuje, k čemu byla určena. Pozornost médií je stejně důležitá, jako vítězství v závodech.

Chcete-li si zajistit pozornost médií mimo samotné závody, máte několik možností:

1 - Být první lodí nové generace na vodě. V tomto směru zvítězila jachta Charal Jeremie Beyoua. První na vodě, první s extrémními foily. Loď, které posunula let na foilech dále.

Samozřejmě i další lodě spuštěné na vodu budopu sklízet svůj díl pozornosti, ale první je jen jeden. Podívejte se na Arkea Paprec. Velmi zajímavá jachta, které je ale věnováno mnohem méně pozornosti.

2 - Udělat na lodi úpravy, od kterých se očekává posun vpřed. Také toto již má Charal za sebou. Loď dostala nové a mnohem masivnější foily, které znovu přitahují pozornost. Připomínám, že sada foilů může vyjít až na půl milionu EUR. Tato cesta přináší pozornost, ale neporovnatelně menší, než první bod.

3 – Přijít s revolučním designem. To je cesta, kterou se vydává Alex Thomson. Tentokrát je to jachta s kokpitem posunutým vpřed a celým krytým. Vše je ukryto pod nástavbou, v jejíž střeše jsou otvírací lukny. Revoluční krok, když jachta připomíná loď-dron. O uspořádání nové lodě se bude ještě dlouho mluvit a psát. A jestli se to osvědčí, nebo ne, již není tak důležité. Vypadá to revolučně a zářivá růžová dojem jen podtrhuje.

I když jde o revoluční pojetí, nenechte se mýlit. I další moderní lodě IMOCA mají dokonale krytý kokpit, vše je schované pod střechou a místo kormidelníka jachtu ovládá autopilot. Tento rozdíl tedy není tak veliký, jak vypadá.

4 – Vyhrát závod. To je samozřejmě zajištěná cesta ke slávě. My jsme si ale řekli, že nám jde mimo období závodů. Bod čtyři je tedy ze hry.

5 – Rozbít jachtu během tréninku nebo cestou na start závodu. Pokud najedete s lodí za 5 milionů EUR během tréninku na útes, nebo trefíte přístavní zeď, máte pozornost médií zaručenu. Podaří-li se vám navíc nechat unášet oceánem v záchranném ostrůvku nejméně týden, jste v hlavních zprávách všude po světě.

Je to možnost, ale je drahá a nebezpečná.

6 – Nakonec je tu možnost dělat to jako Alex Thomson. Skákat ze stěžně, vozit se na kýlu, létat v oblacích. I toto vše je cesta, jak uspokojit donátora.

Vidíte, že k reklamnímu plnění nejsou ani závody třeba. Alex Thompson nemá sice loď jako první, ale má ji mezi prvními. Úpravy se na lodi jistě dělat budou, ale na to je příliš brzy. Revoluční design má a barevně je výrazný. Bod 4 jsme škrtli, pětka se Alexovi povedla již před pár lety a šestku také splňuje.

Vypadá to, že Alex dokáže prodat i to, že se projde po mole.

Na horu