Vyhledat

Detaily od Pavla Roubala
Daniel Vodička

Detaily od Pavla Roubala

Konečně máme informace přímo od Pavla Roubala o tom, co se dělo během druhé etapy Minitransatu a proč musel zastavit na Kapverdách a proč se tam musel ještě jednou vracet.

„Když jsem vyplouval na Kanárech na start druhé etapy Minitransatu, na displeji mého palivového článku Efoy se objevilo varování o chybě číslo 80. Nepříjemná věc, když vám nefunguje zdroj elektřiny. Na Kanárech byl ale svátek a servisy i obchody byly zavřené. Rozhodl jsem se pokračovat na start. Doufal jsem, že se mi článek během etapy podaří uvést do chodu.
Během plavby na Kapverdy se ukázalo, že mé naděje jsou liché. Efoy stávkoval. Doufal jsem, že něco dá solár, ale to nestačilo. Bylo to zlé. Musel jsem stále sedět za kormidlem. Celkem vysilující. Byl jsem grogy a jednou jsem dokonce musel stáhnout plachty a odpočinout si.
Po příjezdu na Kapverdy se mi podařilo sehnat benzínový generátor Honda. Chtěl jsem hlavně co nejrychleji pokračovat.
Vyplul jsem a po 75 mílích jsem zjistil, že jsem znovu bez energie. Nefungovalo to!
Musel jsem se vrátit na Kapverdy. Stoupačka proti pasátu. Na Mini je to celkem dřina.
Znovu jsem se musel pustit do shánění potřebných věcí, aby se mi podařilo elektrický systém rozchodit. Je třeba si uvědomit, že nejste v maríně v Itálii, ale na ostrovech kousek od afrických břehů. Sehnat potřebné není sranda.
Nakonec se vše povedlo. Měl jsem generátor, který dobíjel, baterky držely a mohl jsem znovu vyplout. Vyplouval jsem jako poslední sériová loď.
Během stíhací plavby přes Atlantik jsem měl jen jeden problém. Pokud jsem chtěl dobíjet, musel jsem plout po větru, aby nebyla loď nakloněná. Jinak generátor stávkoval. Protože plavba po větru není zrovna nejrychlejším kurzem, trochu mě to brzdilo v rozletu. Vždy na 3 a 4 hodiny denně. A do toho, v tropickém vedru, kvílivý hluk rozběhnuté Hondy. Balzám pro uši. Proti palivovému článku to však mělo jednu výhodu. Hluk mě ujišťoval, že Honda běží.“
Na horu