Potopená jachta u Ostie
Potopená jachta u Ostie

Potopená jachta u Ostie

Dvacetimetrová jachta se potopila asi míli od Ostie v Itálii a my víme proč.

Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?
Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?

Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?

Lodní doprava platí za velkého znečišťovatele životního prostředí. Podíl rekreačních lodí na celkovém objemu vypuštěných emisí skleníkových plynů v dopravě sice nedosahuje ani jednoho procenta, vzhledem k jejich minimálnímu společenskému přínosu je však ekologická stopa motorových lodí stále větším tématem i pro samotné loděnice. Jednou z cest, jak tuto stopu mírnit, je vývoj alternativních paliv. Jak je v tom sektor daleko?

Nafukovací zábava na palubu
Nafukovací zábava na palubu

Nafukovací zábava na palubu

Posilovny, bazény, kinosály, heliporty, skútry... To vše už na palubách či v interiérech luxusních motorových jachet bylo, a proto je třeba přijít s něčím novým. Rozvoj materiálů a technologií spolu s lidskou invencí dnes majitelům jachet umožňují zahrát si na palubě basketbal nebo se klouzat po skluzavce z flybridge.

První elektrická Riva
První elektrická Riva

První elektrická Riva

Příznivci italské luxusní značky Riva mohou konečně okusit, jak se tradiční výrobce popasoval s novou technologií - elektrickým pohonem. Po dlouhých přípravách, předloňském představení prototypu a dalších měsících zkoušek a testů odhalila mateřská společnost Ferretti Group na veletrhu boot v Düsseldorfu první čistě elektrickou Rivu, model El-Iseo.

Kdy poprvé vyplout na charter?
Kdy poprvé vyplout na charter?

Kdy poprvé vyplout na charter?

Zima je dlouhá a jachtař trpí abstinenčními příznaky. Kdy poprvé vyplout na charter? V květnu? V dubnu? Nebo už dokonce v březnu? Jaké můžete v těchto měsících očekávat počasí na Jadranu?

Jaká mají být vyvazovací lana?
Jaká mají být vyvazovací lana?

Jaká mají být vyvazovací lana?

Používáte na vyvazování lodě stará výtahová nebo otěžová lana? Víte, že své jachtě neděláte dobře? Co ještě je třeba o vyvazovacích lanech vědět?

Jak zlikvidovat laminátovou loď
Jak zlikvidovat laminátovou loď

Jak zlikvidovat laminátovou loď

Mezi vlastníky zejména motorových jachet zlidověl bonmot, že v životě majitele lodi jsou dva obzvlášť šťastné dny: první, když převezme svou novou loď, a druhý, když se jí zbaví. Jsou ale i tací vlastníci, jimž loď dělá radost po celou dobu své životnosti, a rozluka má tak podobu posledního sbohem. Jak vlastně správně laminátovou loď zlikvidovat?

Funkce fekálních tanků na jachtě
Funkce fekálních tanků na jachtě

Funkce fekálních tanků na jachtě

Častý obrázek v zátoce. Jachta dopluje na kotviště, spustí kotvu, posádka naskáče do moře a jeden se s úlevou zamkne na záchodě. Po chvíli se ozve pumpování a nadále je zátoka ke koupání nevhodná. Pro všechny.

Elektročlun na foilech: rychlost, výdrž a desetinové náklady
Elektročlun na foilech: rychlost, výdrž a desetinové náklady

Elektročlun na foilech: rychlost, výdrž a desetinové náklady

Uplout za 24 hodin 420 námořních mil? Takovou porci zvládnou třeba posádky jachet IMOCA či velké trajekty. Málokdo by ale tento výkon s průměrnou rychlostí 17 uzlů očekával od malého člunu poháněného elektrickým motorem.

Velmi nebezpečné šetření
Velmi nebezpečné šetření

Velmi nebezpečné šetření

Jsou díly na jachtách, na kterých se nevyplatí šetřit. Příkladem je vše, co se týče kotvy, řetězu, obrtlíků a šeklů, které vše spojují. Pokud jachta v ceně 15 milionů visí na šeklu za 5 EUR, je to šetření na nepravém místě.

První6Poslední
Na horu