Potíže na Imerys, Oman Sail na zádech
Imerys s Milanem Koláčkem na palubě má potíže. Na materiálu se podepisují náročné podmínky posledních dnů.
Tisíc mil zbývá do cíle Transat Quebec - St.Malo a Imerys je bez největšího a nejvýkonnějšího asymetrického spinakeru. Rozlétl se na dva kusy. To je pro závěr závodu velký handicap. Ztráta na první Tales II se protáhla na 20 mil, třetí Black Pepper je za Imerys jen 16 mil a čtvrtá Generali zaostává pouze 19 mil.
Phil s Milanem a Adrienem se pokusí plachtu opravit, ale zaprvé to nebude hned a zadruhé již nebude na plachtu takové spolehnutí. Zvláště ne v hraničních podmínkách. Z předpovědi počasí se zdá, že plachta bude pro poslední třetinu závodu nezbytná.
Oman Sail-Musandam
My se věnujeme během závodu třídě Class 40, která je pro nás především zajímavá. Regaty se ale účastní i jiné lodě. Mimo jiné i kategorie Ultime, ve které jede maxitrimaran Spindrift 2 a Multi One Design 70 Oman Sail-Musandam.
Menší Oman Sail-Musandam už dojel. Překlopil se v noci na neděli v ledových vodách 450 mil východně od Newfoundlandu. Uvažovalo se o záchraně posádky pomocí vrtulníku, ale tato možnost byla zamítnuta kvůli husté mlze v místě. Na pomoc byl proto odkloněn tanker Torm Alexandra, kterému se podařilo všech 5 členů posádky zachránit.
Nyní se zvažují možnosti na záchranu trimaranu.
Kolik stojí záchrana?
Aby bylo možné co nejšetrněji odtáhnout překlopený trimaran do přístavu, je třeba ho nejdříve "otočit na nohy". K tomu je kromě remorkéru třeba také nejméně 7 tun ocelového řetězu. Odpoledne vám vysvětlíme proč. No a na záchranu je podle kvalifikovaných odhadů třeba počítat s náklady 10 000 EUR na den záchrany. Žádná sranda.
Rekord 24 hodin
Nový rekord třídy Class 40 v počtu uplutých mil za 24 hodin drží od neděle Tales II. Rekord má hodnotu 373,6 námořní míle. To znamená čtyřiadvacetihodinový průměr 15,56, uzlu. Starý rekord z roku 2012 měl hodnotu 359 mil a držela ho jachta Campagne de France. Byl vytvořen také při Transat Quebec - St.Malo. Vypadá to, že z Quebecu do St.Malo vede rychlá trať.