Daniel Vodička / pondělí 18. července 2016 Jak postavit trimaran na nohy? Ráno jsme psali o tom, že se při Transat Quebec - St.Malo překlopil trimaran Oman Sail-Musandam. Tým se zřejmě bude snažit 21 metrů dlouhý a 17 metrů široký trimaran zachránit. To znamená, dotáhnout ho do přístavu. K tomu je však dobré ho na místě nehody postavit opět „na nohy“. Také nepotáhnete překlopené auto do servisu po střeše. Není to však jednoduchá operace. Nejde jen tak přijet s jeřábem a loď otočit. 450 mil od pobřeží. Jak tedy na to? Jako vlečná loď se takto daleko od pobřeží obvykle použijí rybáři. Na břehu je kromě jiného třba naložit zručného potápěče, pár členů týmu a nejméně 7 tun těžkého řetězu. Na co řetěz? Na otočení trimaranu, uvidíte. ¨ Na místě je třeba počkat na klidnější počasí. Potápěč bude muset odstříhat pod vodou zbytky takeláže a na příčníky navázat popruhy, které budou přehozené přes překlopený trup trimaranu na jeho druhý bok. Tam přijde na řadu řetěz. Je zde z toho důvodu, aby jeho hmotnost potopila plovák trimaranu. Nyní se začne z rybářské lodi vypouštět řetěz. Desítky a stovky metrů řetězu zatopí jeden plovák. Pak už jen stačí zatáhnout a trimaran je opět na nohou. Je to snadné, že? Ano, pokud to někoho napadne. Potíže na Imerys, Oman Sail na zádech 2 – 7 = 15 mil Související články 50 dnů kolem světa Strukturální problémy trimaranu Neel Schovat se před bouří je správné řešení