Z loděnice do šrotu
Daniel Vodička

Z loděnice do šrotu

Světový pořádek je jako hrad z písku, který požírají vlny. Stavitelé se snaží zaplácávat nejkritičtější místa, ale hradby se bortí na dalších a dalších místech. Symbolem rozpadu pořádků se může stát rozestavěná pasažérská loď Global Dream II, která z německé loděnice může zamířit rovnou do šrotu.

V německé loděnici MV Werften stojí rozdělaná pasažérská loď Global Dream II. Mělo se jednat o jednu z největších lodí na světě dle své kapacity. Nastaly však problémy. Nejprve zkrachovala společnost Genting Hong Kong, která si stavbu objednala (důvodem byl COVID). Loděnice chtěla ve stavbě pokračovat a hledat přitom kupce. To se ale nedaří a zakázka z Hong Kongu stáhla do insolvenčních bažin i loděnici.

V současné chvíli shání kupce insolvenční správce Christoph Morgen. A ve hře je i prodej za cenu šrotu. Stroje a velká část vybavení, které již byly dodány, budou prodány. Insolvenční správce se nyní soustředí na prodej první Global Dream, která již je připravena k plavbě.

Image
Je na prodej...
Loděnice MV Werften byla prodána společnosti Thyssenkrupp AG. Ta zde plánuje od roku 2024 začít stavět vojenská plavidla. Světový nepořádek se opět obrací od mírumilovných dob ke kování mečů. Proto je třeba doky uvolnit a rozestavěné lodě dostat pryč za každou cenu.

Global Dream může být odvlečena na libovolné místo na světě pomocí zaoceánských remorkérů. Pokud se v příštích týdnech nenajde žádný seriózní kupec, bude muset Morgen zahájit nabídkové řízení, které by umožnilo lodním makléřům s kontakty na námořní vrakoviště předložit své nabídky. Možností je i angažmá stavitele těchto lodí Meyer Werft. Mohl by pomoci dokončit Global Dream. Poté by byla loď kvůli současnému nedostatku kupců zakonzervována. Ve hře je jakákoli možnost a cesta do šrotu je stále blíže. 

Na horu