Jan Koukal / pátek 11. března 2016 Trénink ve 40 uzlech Včera ze základny v Lorientu vyplouvala na moře jen Fulgur – Evapco s Milanem Koláčkem a Pierrem Brasseurem na palubě. Na otevřeném moři slibovala předpověď výšku vln až 6 metrů, vítr 8°Beauforta. Ostatní zvolili práci na lodích v přístavu. Již v maríně foukalo 43 uzlů, dále na moři přicházely poryvy ještě silnější. Vedle Milana a Pierra se na moře vydal ještě fotograf Pavel Nesvadba na zodiacu. Úkol byl jasný. Nafotit co nejvíce akčních snímků. Nebyla to snadná práce. Fotit z gumového člunu na rozbouřeném moři neumí každý a vyžaduje to ostříleného profesionála. Již při vyplouvání ze zátoky, ve které Lorient leží, dokázala Fulgur – Evapco v poryvech zrychlovat až na 16 uzlů. Dále na moři byla situace ještě divočejší. Milan s Pierrem byli na palubě zaplavováni vodní tříští, z vln se rozjížděli až ke 20 uzlům. Zodiac s motorem 60 HP měl na vlnách problém držet se surfující jachtou krok. Na stěžni byla závodní hlavní plachta s prvním refem a tréninková kosatka. Vzrušující let na vlnách přerušila až ostrá rána. Namáhání nevydržel kiking a praskl. S touto závadou nebylo možné dále pokračovat a Fulgur – Evapco se jen s hlavní plachtou pomalu probojovávala zpět do přístavu. Zadání se ale podařilo splnit. Pavel Nesvadba nafotil parádní snímky, na kterých je znát, že na moři to nebyla žádná legrace. Bezpečně se vyhnout nebezpečí Problémy v Chorvatsku (plné znění) Související články Přednáška o Vendée Globe s Milanem Koláčkem v úterý Když nechce naskočit motor (1. díl) Byl to těžký závod. Se skvělým koncem!