Rozříznout a zase svařit
Daniel Vodička

Rozříznout a zase svařit

Zajímavý osud potkal jednu z největších kontejnerovek Maersk Honam. Před rokem na lodi začal hořet náklad. V přední části kontejnerovky. K požáru došlo v Arabském moři. Zdála se na odpis, ale vše bude jinak.

Požár na palubě měl bohužel tragické následky. Pět námořníků nepřežilo. Celá přední část lodě byla požárem zasažena a zničena. Vypadalo to na totální ztrátu. Nakonec se ale rejdařství Maersk rozhodlo jinak.

Loď po požáru skončila v loděnici v Dubaji. Po prozkoumání trupu a konzultaci s loděnicí Hyundai, která kontejnerovku vyrobila, bylo rozhodnuto, že se poškozená přední polovina odřízne, zbytek se odveze zpět do Huyndai a dostaví se jen přední část lodě. Hotovo by mělo být na podzim tohoto roku.

Na začátku února byla 228,5 metru dlouhá zadní část kontejnerovky naložena na speciální loď Xin Guan Hua a nyní je na cestě do Koreje.

Docela slušný náklad, nemyslíte?

 

 

Na horu