Potíže s kýlem před mysem Horn
V bouřlivých vodách před mysem Horn řeší technické komplikace Isabelle Joschke. Na nejnevhodnějším místě se vrší problémy jeden za druhým.
Isabelle plula 28. prosince na 5. místě a je nejlepší ze startujících žen. Pak se začaly vršit potíže.
„Před dvěma dny jsem přišla o čidlo windmeteru. Od té doby nemůže autopilot pracovat ve WIND módu. To je problém pro výkon lodě. Později, v noci ze soboty na neděli, jsem roztrhla genaker. Kvůli těmto problémům jsem málo spala a byla jsem unavená. Proto jsem si šla odpočinout. Asi po půl hodině jsem zaslechla zvuky od kýlu, který se postupně uvolňoval. Věděla jsem, že je něco špatně. Zavolala jsem týmu, abych prodiskutovala možnosti. Mysleli jsme na únik oleje z hydrauliky. Chtěli jsme provést test, ale jakmile jsem zapnula motor hydrauliky, ozval se nepřirozený kovový zvuk. Bylo jasné, že hydraulika se uvolnila z hlavy kýlu. Naštěstí mám zámek na kýlu, který umožňuje jeho fixaci ve středové poloze. Díky tomu můžu pokračovat dále.“
Tolik slova Isabelle Joschke z paluby MACSF.
Ještě vysvětlení šéfa týmu MACSF Alaina Gautiera.
„Viděli jsem fotky a hned nám bylo jasné, že jde o závadu, kterou není možné odstranit. Je nutné zabránit kýlu, aby se pohyboval ze strany na stranu. Naštěstí je na MACSF mechanizmus, který umožňuje blokaci kýlu ve středové pozici. Isabelle ho nebude moci naklánět, ale může bezpečně pokračovat.“