Nekončící opravy spinakeru…
Ze druhého na šesté místo se propadla Imerys s Milanem Koláčkem na palubě. Na vině je roztržený velký spinaker. Nejpotřebnější a nejvýkonnější plachta na palubě. Phil Sharp s Milanem Koláčkem a Adrienem Hardym se snaží bojovat. Plachtu stále opravují, ale bez úspěchu. Je to v p….i, chtělo by se říci.
Je to 2 dny, co plachta odešla. Z ničeho nic se roztrhla na dva kusy a spadla pod loď. Podařilo se ji z vody vytáhnout, ale ne už dokonale opravit. Opravit tak, aby oprava vydržela déle, než jen pár desítek minut. Třikrát byla na stěžni a třikrát v podpalubí, kde se prováděly další opravy.
Před Imerys se při absenci plachty dostaly čtyři jachty a nyní je na šestém míste. Po skvěle odjeté regatě, kdy tým s Milanem Koláčkem bojoval o zlato, je to pro trojici na palubě nepříjemné procitnutí.
Ale to je součást jachtingu: „Chceš-li vyhrát, musíš nejprve dojet do cíle.“ Toto úsloví je možné s určitou tolerancí použít i pro Imerys. Závod sice zřejmě dojede, ale bez jedné z nejdůležitějších plachet těžko může myslet na vítězství.
První Spindrift 2
V cíli již je první loď trimaran Spindrift 2 vedený Yannem Guichardem. 40 metrů dlouhý trimaran neměl na trati konkurenci a vytvořil nový rekord závodu, který má hodnotu 6 dnů, 1 hodina a 17 minut. Starý rekord Loicka Peyrona na trimaranu Fujicolor II z roku 1996 byl překonán o téř celé dva dny, resp. 1 den, 19 hodin a 6 minut. To je sice ohromné vylepšení, ale Spindrift je také více než dvojnásob tak dlouhou lodí.