Jaké lodě pro příští Volvo Ocean Race?
Letošní ročník Volvo Ocean Race startuje již v říjnu. Jede se na stejných lodích jako minule. Jaký ale bude ročník následující? Monohull nebo multihull?
Koncem týdne vedení závodu vyhlásilo výsledek této hádanky. Příští ročník se pojede na jednotrupých jachtách dlouhých 60 stop, které budou vybaveny foily a nosnými křidélky na kormidlech. Jachty se vzhledově výrazně přiblíží lodím třídy IMOCA, na kterých se jezdí sólové závody.
Na nových lodích bude pracovat designérský tým vedený hvězdou posledních let Guillaumem Verdierem. Guillaume je podepsán jak pod většinou nových lodí IMOCA, tak i pod nejrychlejší jednotrupou jachtou dneška Comanche.
Požadavkem také je, aby bylo možné jachty pro Volvo Ocean Race jednoduše a levně přizpůsobit pravidlům třídy IMOCA, aby se tak mohly zúčastnit sólových nebo doublehanded závodů, které jsou pro třídu IMOCA vypsané.
Počítá se s tím, že týmy budou tvořeny 5 – 7 členy a že budou smíšené.
Kromě jednotrupých lodí pro offshore etapy budou připraveny i katamarány na foilech délky 10 – 15 metrů pro In-Port závody. Těmto závodům bude také dána větší důležitost při celkovém hodnocení závodu.
Vedení závodu bude také klást mimořádný důraz ekologii. V budoucnu by měly závodní jachty používat na palubě jen obnovitelné zdroje energie. Znamená to soláry, vodní generátory, jako používají jachty IMOCA a palivové články. Vývoj, který začal v sólovém jachtingu, tak přechází i na lodě s posádkou.
Na závěr je tu ještě jedna změna. Příští generace lodí bude mít lépe krytý kokpit, než je tomu dnes. Guillaume Verdier vychází z toho, že i lepší ochrana posádky povede ve výsledku k vyšší rychlosti.