Jachta pro opravdové znalce
Vedle běžné produkce jachet jsou lodě stavěné na zakázku. Pro ty, kteří vědí, co chtějí. Zde je jachta, která je určena pro milovníka rychlosti, který se však nechce zříci pohodlí v podpalubí a možnosti objevovat nová místa a nejmenší přístavy.
Představte si, že plujete do Karibiku a vaše jachta dělá denně 300 mil. Z Kanárů do Karibiku je to 2700 mil a vy jste schopni tam být za 10 dnů. Ne za 20, jako jiné jednotrupé jachty stejné délky. Za polovinu této doby!
Grafika Samuel Manuard
Kokpit v mnohém připomíná závodní jachty.
Plout ve skluzu
Přitom nejste na závodní jachtě. V podpalubí je běžný interiér, salón, kuchyně, koupelna, kajuty. Vcelku běžná jachta, která je však ukrutně rychlá. Co je to za turistickou jachtu, která standardně pluje ve skluzu a je schopná v dobrých podmínkách překonávat rychlost 20 uzlů? Jmenuje se M3.
Grafika Samuel Manuard
Na karbonovém stěžni může být vytaženo až 200 m2 plachet.
Extrémně lehká
K vysoké rychlosti je zapotřebí správný design trupu a vedle toho je klíčová nízká hmotnost. Aby bylo možné vyrobit 10,90 m dlouhou jachtu, která bude mít výtlak 3550 kg (z toho je 1400 kg jen kýl), je třeba použít sendvičovou konstrukci a vakuovou infuzi. Moderní technologie. A to nejen pro trup a palubu jachty, ale také na výrobu celého interiéru. Jen pro představu uvádím, že sportovní Grand Soleil 34 je o 20 cm kratší a užší, ale přesto o 1400 kg těžší. To je téměř o 40 %!
Nízká hmotnost ale není dána jen konstrukcí trupu. Kilogramy je třeba ušetřit také v takeláži. Proto je použit karbonový stěžeň, ráhno a čelen. A všimněte si netradičního řešení stěžně. Je vybaven jen jedním párem sálingů, které jsou hodně skloněné dozadu, aby nebylo nutné použití pohyblivých zadních stěhů.
Velká plocha plachet
K raketové rychlosti přispívá také ohromná plocha plachet. Hlavní plachta má 51 m2, kosatka 40 m2. Již jednou použité srovnání s Grand Soleil 34 je znovu velmi působivé. Italská sportovní jachta má hlavní plachtu o ploše 40 m2 a kosatku 31 m2. Plocha plachet M3 je o téměř 30 % větší. A to jsme nesrovnávali velký genaker, který má na M3 plochu 150 m2. Dobře si tedy povede i ve slabém větru.
Design
Co ještě k M3 říci? Designérem lodi je vynikající závodník a designér Samuel Manuard. Na svém kontě má úspěšné jachty Classe Mini, Class 40 a nyní i jachtu IMOCA. Díky modernímu tvaru trupu má jachta vysokou stabilitu a prostorné podpalubí. Vnitřní uspořádání může být dvoukajutové i tříkajutové. Osobně bych se přimlouval za dvě kajuty.
Je tu ale ještě jedna specialita. Jachta je vybavena sklopným kýlem, díky kterému může zajet i do mělkých zátok a přístavů. Ponor je možné zredukovat z 2,80 ma na jen 1,15 m.
Grafika Samuel Manuard
V podpalubí mohou být dvě, nebo tři kajuty.
Výroba
Tento design si nechal od Sama Manuarda připravit náš nejlepší sólový jachtař Milan Koláček, který je zároveň vynikajícím lodním stavitelem. Prokázal to, když závodil ve třídě Classe Mini na jachtě Follow Me, kterou si sám postavil. Stal se na ní mistrem Francie v sólovém jachtingu. Za sebou má i praxi ve vynikající novozélandské loděnici Cookson Boat. Milan je tím, kdo bude M3 vyrábět.
Hledáte-li superrychlou turistickou jachtu, která bude zároveň pohodlná a kvalitně vyrobená podle vašich zadání, obraťte se na Milana. Máte jedinečnou šanci mít atraktivní jachtu s mimořádnými vlastnostmi.
Parametry
Délka
|
10,90 m
|
Šířka
|
3,80 m
|
Šířka na vodorysce
|
2,77 m
|
Ponor
|
1,15 – 2,80 m
|
Výtlak
|
3550 kg
|
Balast
|
1400 kg
|
Plocha hlavní plachty
|
51 m2
|
Plocha geny
|
40 m
|
Plocha genakeru
|
150 m2
|
Výkon motoru
|
20 HP
|
Nádrž na palivo
|
60 l
|
Více informací
|
www.seaconcept.cz
|