I profesionál má slabou chvilku
Jachta účastnící se závodu kolem světa nalétla na pobřeží nedaleko Kapského Města. Skipper si spletl majáky…
Jachta Greenings účastnící se závodu Clipper Round the World Race skončila chvíli před půlnocí na mělčině jen nedlouho po startu třetí etapy z Kapského Města. Po objetí majáku Slangkop byl skipper zřejmě přesvědčen, že už má po levoboku mys Dobré naděje. Posádka tam švihla halzu a mazala plnou rychlostí k potemnělému pobřeží. Nic zlého netuše. Další pevninou měla být až Austrálie...
Bylo skoro zataženo, měsíc v polovině.
Rána a konec závodu. Příběh Vestas číslo 2.
Posádka byla zachráněna, nikdo nebyl zraněn. Loď zůstala na mělčině uprostřed národního parku. Je jasné, že v závodě už nebude pokračovat. Konec. Finito…
Říká se, že na mělčinu najel každý. A kdo nenajel, ten málo jezdí.
Tady to vypadá na lidskou chybu. Popletené dva majáky, které jsou od sebe vzdálené 15 mil.
Charakteristika majáku Slangkop je Fl (4) W 30s. Charakteristika majáku na Cape Point je Fl (2+1) 30s. Rozdíl tam je, ale není tak veliký. Spíše je zarážející, že skipper nepočítal s tím, že musí objet dva majáky. Nejde přitom o nějaká přehlédnutelná světla. Slangkop má dohlednost 30 mil a Cape Point ještě o dvě míle více. Navíc kolem Cape Point jsou mělčiny. Dala by se tedy předpokládat opatrnost. A časově to příliš nevycházelo. Slangkop je na půli cesty k mysu Dobré naděje...