Chcete loď na Vendée Globe?
Daniel Vodička

Chcete loď na Vendée Globe?

Chtěli byste jet Vendée Globe? Takových je vás více. Počet těch, kteří si přejí postavit na start příštího ročníku sólo závodu kolem světa, nepřestává růst. V cestě jsou dvě velké překážky. První z nich je maximíání počet startujících. Limit 30 míst je už ke dnešnímu dni vyčerpán, potenciálních startujících je mnohem více. Druhým problémem je loď na Vendée Globe.


Trh s loděmi Imoca je velmi omezený. Malá nabídka znamená neustálé dění. Šíří se fámy. Potenciální kupci si chodí prohlížet lodě podobně, jako handlíři koně na tržišti... ServerTip & Shaft se minulý týden vnesl jasno do zamotané situace.

PRODANÉ LODĚ

Vendée Globe 2016 sotva odstartoval a některé lodě už byly prodané
Banque Populaire VIII vítězná loď ještě během závodu již patřila Louis Burtonovi. Louis svoji starou jachtu Bureau Vallée prodal Erikovi Nigonovi.
Další foilovací superloď Edmond de Rothschild zamířila k německému jachtaři Borisu Herrmannovi.
Maître CoQ je o generaci starší jachtou, ale poslední Vendée Globe už jela dovybavená foily. Po závodě byla prodána Tanguymu de Lamotteovi, který nakonec předal kormidlo Samanthě Davies. Svoji starou loď Initiatives Coeur Tanguy prodal Yannicku Bestavenovi.
Dalším tahem na šachovnici byla Newrest-Matmut. Fabrice Amedeo ji prodal Romainovi Attanasio a místo ní si koupil foilovací No Way Back od Pietera Heeremy.
Do akce kulový blesk se zapojil také Arnaud Boissieres, který svoji La Mie Câline prodal Manuelu Cousinovi. Místo toho si Arnaud koupil Killcullen Voyager-Team Ireland Endy O'Coineena. Arnaud se chystá ji vybavit foily.
Také MACSF, kterou prodal Bertrand de Broc Alanu Rourovi, bude dodatečně vybavena foily.
La Fabrique prodal Alan Roura Edouardu Golberymu.
Foresight Natural Energy prodal Conrad Colman Jeanu-Gabrielovi Chelalaovi.
Quéguiner-Leucémie Espoir se vydala na cestu od od Yanna Elies k Isabelle Joschke.
Safran koupil veterán Roland Jourdain, který ji připravý pro některého mladého talentovaného závodníka.
Le Souffle du Nord, která se před Novým Zélandem srazila s kontejnerem a zlomila se téměř vejpůl, byla prodána Endovi O'Coineen.
L'ex Acciona : prodána Javierem Sanso Jörgovi Riechers.
L'ex Spirit of Canada : prodána Jacku Bouttellovi.


LODĚ K DISPOZICI

Zbývá už jen hrstka lodí Imoca na trhu, některé okamžitě, jiné po letošní Route du Rhum.
Vivo a Beira : Yoann Richomme, chce svoji jachtu prodat za 725 000 euro.
Famille Mary-Etamine du Lys : Romain Attanasio věřil, že svoji loď prodá italskému závodníkovi, který na poslední chvíli od koupě ustoupil. V současné chvíli má "tři potenciální zájemce, z toho dva chtějí loď na projekt Vendée Globe" Loď je na prodej za 275 000 euro.
Comme Un Seul Homme: Eric Bellion prodává jachtu za 1 milion euro. "Přicházejí zájemci, ale prozatím žádná z nabídek neodpovídala mojí představě", vysvětluje.
Rosalba : Richard Tolkien prodává ex Artemis 1 z roku 2001.
Spirit of Hungary : Nandor Fa si nemůže stěžovat na nezájem o loď, kterou sám postavil. Zatím ale neprodal.
Compagnie du Lit-Boulogne-Billancourt : Stéphane Le Diraison prodá po Route du Rhum design Finot z roku 2007, ex Hugo Boss. Bývalý minista, který už téměř uzavřel svůj rozpočet na přístí Vendée Globe - 6 millionů euro na tři roky.

Jediné lodě na trhu?
Saint-Michel-Virbac : je na prodej po Route du Rhum s cílem získat finance na stavbu lodě pro Yanna Elièse.
SMA : bývalá Macif bude k pronájmu po Route du Rhum, pronajímatelem je Mer Agitée, kontrakt mezi SMA a Paulem Meilhat, který hledá nové partnery, končí koncem roku 2018. "Jsem v kontaktu s klientem, který měl loď koupit a chtěl jsem pro Paula postavit novou. Protože to již není aktuální, hodlám po Route du Rhum loď pronajímat", vysvětluje Michel Desjoyeaux.
Bývalá loď Safran je na prodej dle posledních informací za 3,2 Mio bez DPH.
Na prodej by měla být i Hugo Boss. Cena ale není známá.

NOVÉ LODĚ


Jedna z nových jmenuje se Charal a je stavěna pro Jérémie Beyoua. Spuštění na vodu se chystá v létě. Alex Thomson oznámil, že vyrazí znovu na nové Hugo Boss. V současné chvíli nechtěl odhalit ani designéra, ani výrobce. Prezident lodní třídy Imoca, Antoine Mermod, nedávno mluvil vTip & Shaft "o minimálně šesti nových lodích" na 2020. Žádná jiná stavba pro tuto chvíli ale nezapočala. Podle našich zpráv jsou nové kontrakty na spadnutí.







LODĚ, KTERÉ NEZMĚNILY MAJITELE .

Jen velmi málo z 29 lodí z minulé Vendée Globe nezměnilo majitele.
PRB : Vincent Riou, se kterým se nám nepodařilo spojit, má stále design VPLP-Verdier a figuruje mezi zapsanými na Route du Rhum ve třídě Imoca.
Finistère Mer Vent : Jean Le Cam nám potvrdil svůj záměr znovu spustit kampaň Vendée Globe na svém designu Farr - vítězná loď z roku 2008 a 6. z minulého roku.
Spirit of Yukoh : Japonec Kojiro Shiraishi chce dokončit VG na stejné lodi jako v roce 2016, kterou si odvezl do Japonska.
Technofirst-faceOcean : Sébastien Destremau, který pojede Route du Rhum na své šedesátce ve třídě Rhum, z důvodu rozpočtu a komunikace, by si přál odstartovat v roce 2020, bez pochyby na jiné lodi.
Na horu