Zítra na programu nebezpečí
Trimaran Maxi Edmond de Rothschild je necelý den plavby od mysu Dobré naděje. Tam se dostane do nebezpečné oblasti, ve které se několik jachet IMOCA při Vendée Globe srazilo s UFO.
Team Gitana bojuje o rekordní čas k mysu Dobré naděje. V tuto chvíli ho drží časem 11 dnů, 20 hodin a 10 minut z roku 2017 Francois Gabart na trimaranu Macif (šlo o sólovou plavbu). Tým Gitana by měl tento čas o pár hodin vylepšit. V tuto chvíli k mysu zbývá cca 700 mil. To je necelý den plavby. Dá se ale očekávat, že trimaran bude muset ještě před mysem odhalzovat, aby se dostal dále na jih.
Zdroj Windy
Mapa oceánských proudů jasně ukazuje víry v proudu Agulhas, které mohou představovat velké nebezpečí.
Důvodem pro obrat k jihu by mohl být také teplý proud Agulhas, který přitéká od východního pobřeží Afriky. Kromě teplé vody sebou proud nese také velké množství nejrůznějšího odpadu, kmeny stromů a v Africe již nepotřebné průmyslové výrobky. Právě ve vírech tohoto proudu došlo k několika kolizím s UFO při Vendée Globe. Proto je lepší se nebezpečí vyhnout plavbou jižněji.
Na jihu Atlantiku měl trimaran fantastické podmínky pro rychlou plavbu. Bylo možné zaútočit i na vousatý rekord v počtu uplutých mil za 24 hodin, který drží Banque Populaire V z roku 2009. Rekord má hodnotu 908 mil.
Čtyřiadvacetihodinový rekord ale není cílem. Rychlá plavba namáhá loď a extrémně rychlá plavba ji namáhá dvojnásob. Není účelem na začátku rekordního pokusu kolem světa namáhat loď nad nezbytnou mez. Proto se tým držel zpátky. Pokud je možné mluvit o 847 mílích za 24 hodin jako o držení se zpátky…
Na rekordní plavbu trimaranu IDEC Sport má nyní Maxi Edmond de Rothschild náskok téměř 1000 mil. To je dobrý začátek. IDEC Sport ale přeletěl celý Indický oceán v neuvěřitelných podmínkách. 4 dny a 11 hodin k australskému mysu Leeuwin, tedy jen 17 dnů a 6 hodin od startu. Tento čas nebude snadné překonat.
O rekordním pokusu promluvíme také zítra během přednášky o Vendée Globe s Milane Koláčkem a Tanguy Leglatinem.
Polohu lodi najdete zde.