Jan Koukal / čtvrtek 7. dubna 2016 Na křídlech severního větru (s audio záznamem) Noc musela být na palubě Fulgur-Evapco bouřlivá a stejně náročný bude i dnešní den. V posledních 4 hodinách plují Milan Koláček s Pierrem Brasseurem nejrychleji z celého startovního pole! 13,9 uzlu je průměr za poslední 4 hodiny! Ve srovnání s loděmi IMOCA to nevypadá jako nic světoborného, ale k dosažení podobného průměru je třeba občas surfovat rychlostí 20 uzlů. A to Milan s Pierrem umí! Milan byl na zaďák vždy silný a Pierre má na svém kontě vítězství v závodě Transat Jacques Vabre. O co jde? Startovní pole odhalzovalo a vrací se k pobřeží Portugalska, kde je vítr silnější. Možná pro někoho až příliš silný na spinaker. Dají se očekávat poryvy o rychlosti až 40 uzlů. Výška vln by se měla pohybovat kolem 4 metrů. Dlouhé oceánské vlny. Jachty Figaro za těchto podmínek plují standardně ve skluzu, z vln ještě výrazně zrychlují. Ve 40 uzlech však není žádná sranda, udržet rozdivočelou loď na uzdě. Chce to cit, odhad nejbližšího dění a bleskurychlé reakce. Vezmete-li v úvahu únavu z posledních 3 dnů na vodě a z nevyspání, znamená to mít velmi pevné nervy. Důležité ale není jen jet nejrychleji, jak je možné. Také je třeba udržet loď v jednom kuse. Nedělat chyby, nenamáhat příliš. V podobných podmínkách může odejít kdykoli cokoli. Jediná drobná chyba a je po plachtě, jediná chyba a může to být i horší. Je to jízda na ostří nože. Ale oba jedou fantasticky. Včera ztráceli na vedoucí Generali 27 mil, dnes je to jen 22. Držte se! Polohu lodí najdete zde. Co se děje u Finisterre? Průjezd Kanáry (s audio záznamem) Související články Milan Koláček s Milanem Tomkem se chystají Rolex Middle Sea Race Počasí na Atlantiku je na hlavu postavené Poslední prověrka před Vendée Globe