Daniel Vodička / čtvrtek 16. srpna 2018 Co se stalo na palubě Hebe V? Závodní jachta Hebe V se při přeplavbě z Janova do Palerma dostala do prudké bouřky. Co se na palubě dělo vylíčil člen převozní posádky Jan Hejdler. V kostce… v pátek jsme se sešli v Janove. V sobotu jsme omyli loď, přidělali anténu a nakoupili na cestu. V neděli jsme po snídani vypluli. Za pěkného počasí. V pondělí asi hodinu po poledni projíždíme kolem Elby. Odpoledne se různě objevují bouřky, mezi kterými se nám celkem daří kličkovat. Bouřky neustávají a celou noc prosvěcuji blesky moře okolo lodě. V úterý ráno dáváme bouřkové plachty. Pro jistoru. Vitr se často mění. Nakonec zpátky vytahujeme normální plachty. Ty stahujeme v momentě, kdy kousek od nás práskl blesk. Kluci vyběhli z podpalubí, autopilot začal pípat a všechny přístroje přestaly ukazovat. Stahujeme plachty a ujíždíme na motor bouřce. Ta nás po pár hodinách stejně dostihne. Jedeme na motor v silné bouřce. Bez přístrojů, tedy naslepo, směr ostrov Ponza, kam dojíždíme kolem třetí hodiny ranní. Další den dotankujeme a přečkáváme ještě cca dvouhodinový déšť na kotvě. Zkoušíme řešit výpadek přístrojů. Nakonec se daří pouze některé z nich zprovoznit. Vyplouváme směr Neapol pro kabel, který potřebujeme k další diagnostice. Aby byl systém alespoň částečně zprovozněn na závody. Mezitím zbytek posádky řeší dodání vyhořelých částí elektronického systému z centrálního skladu. Času je málo, startujeme v úterý. Držte palce. Hebe jebe ale i jede! Těžký závod Daniela Bíny První revoluční IMOCA na vodě Související články Ztroskotání trajektu na Premudě Potopení Bayesian. Chyba posádky, nebo loděnice? Kritická situace v přístavu