Střelba na Viru, Krčki most s ozbrojenci a mlha, ve které se ztratily trajekty
Daniel Vodička

Střelba na Viru, Krčki most s ozbrojenci a mlha, ve které se ztratily trajekty

Ani mimo sezónu domorodí obyvatelé Jadranu nespí. Pořád se něco děje. V přístavu na Viru se střílelo. Na mostu na Krk na vás bude dohlížet ozbrojená stráž. A nakonec… V mlze husté tak, že by se dala krájet, se ztratily dva trajekty.

 

Ostrý stařík

Dalmatinci jsou chrabrý kmen a ani vysoký věk není důvodem pro ztrátu kuráže. Zvlášť když máte za opaskem po otci aktivním v partyzánském hnutí za druhé války kvér.

Čtyřiaosmdesátiletý stařík před pár dny vyhrožoval v přístavu na Viru dvojici mladíků (33 a 29 let). Zdálo se, že mládežnictvo neprojevuje důstojnému stáří dostatečnou úctu. Stařík se otočil, sáhl za opasek pod svůj břich, vytáhl Mauser HSC, který jeho otec získal po boji muže proti muži v roce 1943 a vystřelil do mraků, aby dodal svým slovům váhu. Taková tečka za větou.

Jednalo se o příliš hlučnou tečku. Nyní čeká na příští dění ve vazbě v Zadaru.

 

Ozbrojenci na mostě na Krk

Most na Krk je krásný, vysoký, dlouhý a důležitý. Již za 14 dnů získá ozbrojenou ochranku. 24 hodin denně, 8760 hodin ročně tři pracovníci. 26 280 hodin práce za rok. Chorvaté se bojí, že by mohlo dojít k sabotáži, je to kritická infrastruktura. Zřejmě z ruské strany, jak jinak...

Pracovníci ochranky musí být vybaveni pistolemi, vysílačkou nebo mobilním telefonem s číslem na šéfa, baterkou, dalekozorem a megafonem, aby se na tu dálku slyšeli.

K dispozici budou mít kancelář s kamínky, elektřinou, převlékárnou a toaletou, ať nemusí chodit za strom.

Očekává se, že případné narušitele s dodávkou výbušnin zkrotí, odzbrojí a zadrží do příjezdu policie.

 

Dnes mlha, Jadrolinija hlásí ztráty

Dnes je na severním Jadranu mlha hustá tak, že by se dala krájet. Do přístavů se vrátili i rybáři, kterým nepomohla ani lokální znalost. V husté neviditelnosti se ztratily dva trajekty. Loď na Rab na lince Valbiska – Lopar nedoplula do místa určení a její vyděšená siréna se ozývá již několik hodin v okolí Olibu.

Plavidlo obsluhující linku Brestova - Porozine bylo také považované za v mlze ztracené. Rozsáhlé policejní pátrání nakonec trajekt objevilo v přístavu v Rijece. Bez kapitána Zvonimira Klinčiće. Ten byl následně nalezen před Caffe Barem Mačak na Splitské ulici ve stavu, který mu neumožňoval řídit jakékoli plavidlo.

odpoledne by se již měla mlha zvednout a situace by se mohla stabilizovat.

Na horu