Hliníková jachta na prodej za 280 000 EUR
Daniel Vodička

Hliníková jachta na prodej za 280 000 EUR

Hliník je vynikající materiál pro výrobu lehkých a trvanlivých jachet s výbornými plavebními vlastnostmi. Bývá považován za nejlepší volbu pro dlouhé plavby, při kterých je třeba mimořádná odolnost. Nyní je na prodej 14,6 metrů dlouhá jachta Maya, vybavená karbonovým stěžněm, ráhnem, spinakerovým pněm a čelenem, s početnou sadou plachet do jakýchkoli větrných podmínek. Jachta je v lepším stavu než nová a je připravená na plavbu na druhý konec světa.

Van de Stadt Madeira Maya je navržená holandskou designérskou kanceláří Van de Stadt. Jachty s tímto podpisem se vyznačují slušným rychlostním potenciálem a velmi dobrým chováním na rozbouřeném moři. Jedná se o model Madeira 46 s prodlouženou zádí. Je pohodlná, rychlá a bezpečná. 

Karbonový stěžeň, ráhno, spinakerový peň a čelen byly vyrobeny firmou Compotech. Stěžeň navrhoval a počítal designér Doug Schickler, který se podílel na výpočtech pro jachty na Americký pohár týmu Luna Rossa. Stěžeň je vybaven dvojicí sálingů a pro plavbu v bouřlivém počasí sadou running backstay.

Oplachtění 

Image
Video Maya 2021
Slupové 7/8 oplachtění je doplněno o demontovatelný PBO vnitřní přední stěh, na které je možné vytáhnout ve větrném počasí menší staysail. Standardní 105% kosatka na předním stěhu se používá nezarefovaná do 20 uzlů větru, přifoukne-li, přijde na řadu staysail, se kterou je možné bez obav plout do 40 uzlů větru a jachta stále výborně stoupá. Pro silnější vítr je k dispozici bouřková kosatka. Při použití staysail a bouřkové kosatky přicházejí na řadu running backstay. Zkušení jachtaří ocení vynikající jizdní schopnosti jachty právě za silnějšího větru nejvíce. 

Z dalších předních plachet je jachta vybavena velkým genakerem, genakerem menším do silného větru, spinakerem a rolovací plachtou Code 0, kterou výrobce North Sails označuje jako Regatta Big Genoa 160%. Klasická celospírová triradiální hlavní plachta je vybavena třemi refy. Plachty jsou značky North Sails, kosatky a hlavní plachta z materiálu Soft Norlam, ve výborném stavu, některé téměř nejeté. Při plavbě po větru je možné využít až 214 m2 plachet, proti větru je to 154 m2 plachet.

Podpalubí

Foto Pavel Nesvadba

Foto Pavel Nesvadba

Pohled přes kuchyň do salonu.
V podpalubí je vybavena trojicí kajut, dvěma toaletami se sprchou, pohodlným salonem, ve kterém je možné za plavby vyklopit pohodlné pilot berth. Z tohoto lůžka je možné bez zvednutí hlavy sledovat navigační údaje na monitoru lodního PC. Celkem se na lodi může vyspat 8 členů posádky.

Zadní kajuty jsou klasické, dvojmístné, s jednou toaletou se sprchou. K dispozici je zde i místo na sušení žluťáků s odtokem vody a vývodem lodního topení. 

Kuchyně je vybavena jednou lednicí a jedním samostatným mrazákem. Kuchyňská deska se zvednutými okraji, které brání vodě, aby se dostala k dřevěnému lemování, je z Corianu. Kuchyňské skříňky na lodi jsou optimalizované dle používaného nádobí. 

Proti kuchyni je navigační stolek se zabudovaným PC s multifunkčním monitorem. Je zde prostor jak na klasickou, tak i elektronickou navigaci. 

Foto Pavel Nesvadba

Foto Pavel Nesvadba

Majitelská kajuta.
Pohodlný salon je vybaven velkými úložnými prostory, které se hodí pro dlouhé plavby. Na pravoboku je možné vytvořit ze sedačky dvě lůžka. Stačí k tomu vyklopit opěradlo a zavěsit ho na strop. Všechna lůžka jsou pro případ plavby v náklonu vybavena lee cloth. Z horního lůžka je vidět na navigační stolek a na monitor počítače. Pro kontrolu situace na palubě stačí zvednout hlavu a podívat se na monitor. 

Majitelská kajuta na přídi má vlastní toaletu se sprchou, samozřejmě elektrickou. Obě toalety na lodi mají vlastní fekální tanky. Voda ze sprch, umyvadel a ze dřezu je svedena do tanku na šedou vodu. V přední kajutě je centrálně umístěné dvojlůžko. Pod ním je prostor na celou sadu již zmíněných plachet, včetně Code 0 na rolfoku. Plachty se vytahují na stěžeň rovnou z lůžka otevřenou luknou.

Velký samostatný úložný prostor je na přídi mezi kotevnou a majitelskou kajutou. Své místo zde najdou jak fendry, tak například složený dinghy s přívěsným motorem. motorem. Prostor je od Majitelské kajuty oddělen vodotěsnou kolizní přepážkou.

Motorizace, generátor a potápěčský kompresor 

Foto Pavel Nesvadba

Foto Pavel Nesvadba

Potápěčský kompresor a generátor v motorovém prostoru.
Jachta je vybavena motorem Yanmar 4JHS4-TE o výkonu 75 HP. Motor má najeto 1350 motohodin. Náhon je klasický s hřídelí, na které je instalován sklopný čtyřlistý propeler značky Variprop a řezačka lan Spursmarine. Při plavbě na motor na 2000 otáček dosahuje jachta rychlosti 7.8 uzlů. 

V motorovém prostoru je dále generátor a potápěčský kompresor Schifauer. Obě zařízení jsou hnaná motorem Yanmar 1GM10( 57 motohodin). Potápěčské láhve mají své místo v úložném prostoru za kormidlem, kde je vývod od kompresoru. Dále je Maya vybavena dieselovým topením a klimatizací. 

Všechny nádrže jsou umístěné pro zlepšení plavebních vlastností pod podlahou salonu. Nádrže na vodu mají obsah 700 litrů, nádrž na naftu má objem 420 litrů. Kapacita servisních akumulátorů je až 600 Ah. Díky tomu je jachta i na dlouhých plavbách naprosto soběstačná bez nutnosti se omezovat. 

Závěrem

Foto Pavel Nesvadba

Foto Pavel Nesvadba

Veliká rolovací Code 0.
Jachta byla vyrobena na zakázku. Na vodu byla spuštěna v roce 2013 (v provozu od sezony 2014) Od té doby dostává stále prvotřídní údržbu a je vylepšována. Jachta je po technické stránce ve vynikající kondici. Byla postavena z nejlepších materiálů a komponentů pro náročné plavby na oceánu a je připravena na cestu kolem světa. Klasický tvar trupu, s vynikajícím poměrem hmotnosti balastu vůči výtlaku zajišťuje pohodlnou plavbu i ve velmi nepříznivých podmínkách. Hliníková konstrukce s kolizními přepážkami zaručuje bezpečnost i při nepředvídané nehodě. Moderní karbonová takeláž s dokonalými možnostmi trimu, ve spojení s mnoha typy plachet od nejlepšího světového výrobce NorthSails, dodávají lodi potenciál, na jaký jsme zvyklí pouze u racecruiserů. Rovněž interiér jachty je uzpůsoben pro rychlou, bezpečnou a pohodlnou plavbu.

Parametry

Celková délka  14,57m,   bez čelenu 

Šířka   4,3 m

Výtlak prázdné lodě  11 800kg

Balast    5600 kg

Ponor  2,3 m

Výška stěžně  21,25   m

Plocha hlavní plachty  64 m2

Plocha kostky 1            42 m2

Plocha Code 0      90  m2

Motorizace   75     hp

Nádrže na naftu 420 l

Nádrže na vodu 700 l

Design  van der Stadt

Základní cena   280 000 EUR bez DPH

Informace o prodeji mailem, nebo na telefonu +420 602 513 770. Celou detailní výbavu jachty najdete v souboru pod článkem. 

Jachta může být prodána i s firmou, která ji provozovala.

Dokumenty ke stažení

  • MAYA(.docx, 27,91 KB) - 262 stáhnout (s)

Na horu