Aktuální články

Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě
Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě

Koláček s Brasseurem po náročné noci na 12. místě

První noc závodu Transat Cafe L´Or  byla bouřlivá. Náš tým Milan Koláček a Pierre Brasseur je v pořádku a pluje na 12. místě. Trasa závodu byla kvůli počasí změněna.

Navigační příklad na kapitánské zkoušky B
Navigační příklad na kapitánské zkoušky B

Navigační příklad na kapitánské zkoušky B

O víkendu jsme zveřejnili model zkušebního navigačního příkladu na kapitánské C. Tentokrát přinášíme po částech navigační příklad na zkoušky kategorie B.

Masakr ve třídě Ocean Fifty
Masakr ve třídě Ocean Fifty

Masakr ve třídě Ocean Fifty

Tři překlopené trimarany Ocean Fifty v prvních hodinách po startu Transat Cafe L´Or. Milan Koláček startuje dnes. Počasí se bude zhoršovat, první noc nebude hezká.

Nemocné pachole
Nemocné pachole

Nemocné pachole

Marína v Zadaru trpí. Příjemnému přístavu v centru hezkého města se nedostává údržby. V posledních letech se stará lučka uprava a ta preferuje jednosměrný pohyb peněz do pokladny. Na fotce je výsledek.

Poslední den před startem…
Poslední den před startem…

Poslední den před startem…

Zítra startuje doublehanded závod přes Atlantik. Loď Milana Koláčka je připravená, od včerejších 1800 už musí být jachty v závodní konfiguraci. Jídlo, voda, plachty, veškerá bezpečnostní výbava, metanol pro palivový článek. Vše na palubě. I když předpověď je stále divoká…

Podpořte LN

Hlavní články

Jak plout s kosatkou na zaďák
Jak plout s kosatkou na zaďák

Jak plout s kosatkou na zaďák

Jste na charterové jachtě, která je vybavena jen menší genou (kosatkou) okolo 100 % velikosti. Nemáte spinakerový peň. Jak v takovém případě plout na zadní vítr?

Chcete plout rychle ve slabém větru?
Chcete plout rychle ve slabém větru?

Chcete plout rychle ve slabém větru?

Vítr slábne, motor startovat nechcete. Jak udržet rychlost? Jak vymáčknout z minima maximum? Umíte vytrimovat loď do slabého větru?

Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti

Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti

Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?

Tygr_right small_2018

Události

Vyplujete ze Zadaru, poobědváte na Visu a ranní kávou již bude italské espresso v malebném Vieste. Prohlídka starého města na útesech, výborná večeře, jak jen to Italové umí, ráno plavba na italské souostroví Tremiti, další den zastávka na chorvatské výspě Palagruža, prohlídka opuštěného ostrova s majákem, kde jen málokdo byl a přes Komižu zase zpět do Zadaru.Je to trochu honička, ale na druhou stranu krásná plavba přes Jadran, atraktivní zastávky a nějakých 350 – 400 mil za sebou. Na tuto plavbu se můžete vydat s Danem Přívarou v říjnu.

 

S Danem Přívarou se můžete vydat na podzimní plavbu ze Zadaru do italského Vieste. Pouze za pomoci klasické navigace. Papírové mapy, kompas, deklinace, deviace, náměry, výpočet loxodromického trojúhelníka a na místě bude pro nadšence i ukázka měření se sextantem.Dle počasí bude plavba jedním směrem nonstop, v krásném italském městečku Vieste bude čas nejen na kafíčko, ale i na oběd, nebo večeři. Ve druhém směru plavby dojde na zastávky dle dohody se skipperem a s počasím.

 

Na horu