Se štítem, nebo na štítě?
Koupíte si největší a nejrychlejší trimaran na světě. Jste miliardář a chcete být nejrychlejší okolo světa, chcete získat Jules Verne Trophy. Povede se vám to?
Takto uvažovala Dona Bertarelli, když kupovala trimaran Banque Populaire V. 40 metrů dlouhý trimaran byl v té době nejrychlejší na světě. Držel Jules Verne Trophy (rekord kolem světa časem 45 dnů, 13 hodin a 42 minut), měl za sebou rekord přes severní Atlantik (3 dny, 15 hodin, 12 minut) a rekord v počtu uplutých mil za 24 hodin (908 mil). Takovou loď koupit nemohla být žádná sranda.
Novou majitelkou se stala Dona Bertarelli, sestra dvojnásobného vítěze Amerického poháru Ernesta. Švýcarská miliardářka, jejímž přítelem byl (a je) francouzský jachtař Yann Guichard (stal se skipperem Spindrift 2). Ernesto Bertarelli měl Americký pohár, Dona chtěla Jules Verne Trophy.
Trimaran získal nové jméno Spindrift 2 a převlékl se z bílomodré do černozlaté. Proběhla mohutná údržba a loď byla na cestu kolem světa připravena. Na cestu za rekordem se trimaran v nových barvách vydal v roce 2016. Odstartoval jen 2 hodiny po trimaranu IDEC, který měl stejný cíl. Spindrift je dlouhý 40 metrů, IDEC Sport o 10 m kratší. Na palubě IDECu byla poloviční posádka a rozpočet červené lodě byl čtvrtinový, možná ještě menší.
Začal závod kolem světa. Spindrift byl zpočátku rychlejší, ale nedaleko Nového Zélandu se obě jachty potkaly. Pokus o rekord se zvrtnul za mysem Horn. Plavba Atlantikem na sever byla pomalá. Nakonec oba trimarany dopluly o 2 dny za rekordem.
O rok později se na stejnou cestu vydal znovu jen IDEC. Navzdory pomalejší první třetině se mu famózní jízdou na jihu podařilo rekord vylepšit na 40 dnů a 23 hodin. Spindrift chtěl později kontrovat, ale při plavbě na start zlomil stěžeň.
Nyní je Spindrift po opravě. Má nový stěžeň, proběhly úpravy, které měly loď dále zrychlit. Má ze sebou dvě tréninkové plavby přes Atlantik a od listopadu bude čekat na ideální počasí pro start dalšího pokusu o zisk Jules Verne Trophy. Poslední měsíc před startem stráví v loděnici, kde proběhne kontrola lodi a drobné optimalizace. Rozpočet týmu je téměř neomezený. Výsledky se však zatím nedostavily. Podaří se na třetí pokus získat ceněnou trofej?