Myší dírou na jih
Jan Koukal

Myší dírou na jih

Fulgur-Evapco i nadále surfuje rychlostí 10 uzlů na jih. Drží se ve vedoucí skupině závodu Transat AG2R. Stejně jako zbylých 6 jachet na čele kopíruje co nejblíže africkou pevninu. Jen zde je stále ještě příznivý vítr. Dále na moři je ne slabý vánek.
Cesta na západ vede přes jih. Kdo by v tuto chvíli vsadil na nejkratší trasu, bude pomalý. Je třeba se dostat až ke Kapverdským ostrovům a pak teprve bude možné vyrazit zase přímo k cíli. Pasát bude během týdne vytlačen nevýrazným tlakovým polem až do pásma jižně od Kapverd. Situace se začne vylepšovat až koncem tohoto týdne. 

Jak to bude s jídlem?
Pokud by byl pasát velmi slabý, mohly by na palubě Fulgur-Evapco nastat problémy s jídlem. Milan s Pierrem nabrali zásoby na 21 den. Za sebou mají 8 dnů a do cíle zbývá 2600 mil. A to přímou čarou. Klidně je však možné počítat s 2800 mílemi. Při 200 mílích za den je to 14 dnů. To už by znamenalo dojíždět o hladu. A není to nereálné. V posledních dnech sice Milan s Pierrem dokázali uplout i 300 mil za den, ale dnes to bude jen kolem 250 mil a vítr bude dále slábnout.
Jen pro zajímavost si tipněte, kolik kilogramů vážilo jídlo na 21 dnů pro naši dvojici. 

A ještě pár slov Milana ke včerejšímu dění na palubě
„Dnes je první den trochu klidněji. Makáme na trimu lodi, je třeba najít ideální kurz a nejlepší nastavení. Máme hlad a tak se vaří. V minulých dnech to moc nešlo. Zkuste si ohřát jídlo na hřbetu splašeného mustanga. Také je čas na úklid lodi. Těžké oblečení už je v baťohu a vyvažuje. Asi se vrhnu i na místo kolem vařiče. Neúspěšné pokusy něco ohřát po sobě zanechali spoušť. No, není se čemu divit. Sluníčko už je ostré, bez padesátky krému se nedá po zimním vyblednutí vylézt na palubu. Jinak po týdnu ve žluťákách jsou na programu kraťasy a tričko.“

14:08, 10. dubna 2016

Polohu lodí najdete zde.


Na horu