Koláček - poslední hodiny před startem
Již za 55 hodin odstartuje Milan Koláček na palubě Class 40 Imerys ke svému druhému letošnímu transatlantickému závodu. Nepopluje sám. Skipperem Imerys je vynikající Angličan Phil Sharp a třetím do party bude Adrien Hardy z Francie. Na trase z kanadského Quebecu do St. Malo na severu Bretaně budou chtít bojovat o příčky nejvyšší. Všichni tři mají za sebou vynikající školu. Classe Mini a Figaro.
Phil s Milanem a Adrienem se budou muset v silné konkurenci ohánět. Po medailových příčkách bude chtít sáhnout Armel Tripon. Vzhledem k tomu, že v týmu má německé jachtaře bez zkušeností z Figara či jiných offshore závodů, budou ho zřejmě jeho partneři brzdit. To se nedá říci o Generali. Isabelle Joschke si jela v nedávném The Transat pro vítězství, když nárazy do vln nevydržela její jachta. K sobě tentokrát bude mít Milanova parťáky z Transat AG2R Pierra Brasseura a zkušeného Alaina Gautiera. Tvrdý atak na medaili je možné čekat od vítěze The Transat Solidaires en Peloton – Arsep. Thibaut Vauchel-Camus bude mít k ruce kromě jiného i skvělého Fabiena Delahaye. Po medaili bude chtít sáhnout i Maxime Sorel na V&B. Spolu s ním je na palubě Angličan Luke Berry a hlavně Bertrand Delesne. A nakonec je tu jedna otázka. A tou je španělská Tales 2. Superrychlá loď. Jede na ní Gonzalo Botin. Zatím ale nevíme s kým. Standardním skipperem bývá Alex Pella. To by mohla být kombinace na vítězství.
Proud
Quebec leží v přílivových vodách. V době startu bude rozdíl mezi vysokou a nízkou vodou 4 metry. Není to nic extrémního, na severu Bretaně to bývá mnohem více, ale hlavní roli zde bude hrát proud. V ústí řeky, kterým lodě první dva dny poplují, bude často rychlost proudu až kolem 5 uzlů. A to buď do zad, nebo proti. V úzkých vodách to bude znamenat neustálé manévry. Aby se proud buď využil na maximum, nebo se ho budou závodníci maximálně eliminovat.
Polohu lodí najdete zde.