Červený už je uvnitř
Práce na přípravě jachty Cesaria na sezónu probíhají podle předem nestanoveného plánu. Jak říká Vojta Komárek: „Ještě nikdy jsme nebyli blíže spuštění na vodu.“
Motor Volvo Penta MD 2010 je venku a už je instalovaný na podstavci, na kterém bude přítomen na kurzech servisu a údržby lodního dieselového motoru. Dokonce běží a poběží i na kurzech.
Vraťme se ale od starého motoru do motorového prostoru jachty Cesaria. Duo Vojta Komárek a Dan Přívara již včera zvedlo nový motor Beta Marine a posadilo ho do motorového prostoru. Sice to zatím ještě není ono, bude třeba poštelovat lože motoru, aby vše sedlo tak, jak má. Pak bude následovat měření a honění správné polohy motoru na silentblocích. Motor a hřídel lodního šroubu musí být přesně v ose. Hraje se tam na méně než milimetry. Řekl bych i mikrometry, ale nevím, jestli bych už nekecal. Vojta Komárek je muž nebývalé výšky a netuším, jestli z jeho výšin jsou ještě mikrometry patrné. Dan Přívara je na tom z tohoto pohledu lépe, k mikrometrům má nejméně o 20 cm blíže.
Foto Dan Přívara
Cesta do podpalubí.
Správná poloha motoru je mimo jiné důležitá kvůli hluku a vibracím motoru. Vše musí být přesné. Pak už bude stačit zapojit hadice, elektriku, plyn, naftu, výfuk a vše by mělo běžet. Nebude to však konec údržby, následovat budou další drobné práce na palubě. Jsou drobné. Bude jich ale ještě dost.
To už se ale bude Cesaria těšit na vodu. A samozřejmě na kurzy přístavních manévrů, na které je určená...