Bouřka, ztroskotání a záchrana na Visu Bouřka, ztroskotání a záchrana na Visu Ztroskotání několika lodí způsobila bouřka, která se včera kolem osmé večer přehnala přes Vis, Svetac a Biševo. Hasiči zachraňovali 16 osob.
Pozor na bouřky v Chorvatsku Pozor na bouřky v Chorvatsku Přes Jadran přechází bouřky a je třeba se mít na pozoru. Nebezpečí se týká severního a středního Jadranu. Jachtařům by se měl rozeznít alarm v uších.
Proč používat otěžový vozík na hlavní plachtě Proč používat otěžový vozík na hlavní plachtě Otěžový vozík na hlavní plachtě je velmi užitečná věc, která s trimem výrazně pomůže. Přitom je většinou zatuhlý a zbytečný, pokud vůbec je.
Co musíte vědět, než poprvé zacouváte do přístavu 2 Co musíte vědět, než poprvé zacouváte do přístavu 2 Proč se jachta při zpátečce stáčí proti vaší vůli? Zařadíte zpátečku, chcete zatočit vpravo a jachta míří vlevo. Jako nevychovaný pes. Kde jsou příčiny tohoto chování?
Kam jet na Mljetu Kam jet na Mljetu Nejdále na jihovýchodě z velkých chorvatských ostrovů leží Mljet. Hornatý ostrov je málo osídlený, je zarostlý hustou vegetací až k mořské hladině a nabízí několik malebných míst pro jachtaře.
Co musíte vědět, než poprvé zacouváte k molu Co musíte vědět, než poprvé zacouváte k molu Chyby, které bývají v přístavech k vidění, jsou někdy naprosto triviální. Jsou chyby, které nesmíme dělat, nemáme-li být považování za naprosté začátečníky a nemají-li nám celý manévr zničit. Dnes jen dvě z nich.
Bylo Grónsko opravdu zelené? Bylo Grónsko opravdu zelené? „Grónsko bylo dřív zelené, tak co vlastně řešíme?“ Podobné výroky patří k oblíbeným argumentům v debatách o změně klimatu. Často se jimi zpochybňuje význam a vážnost současného globálního oteplování.
Rusko má další docela neviditelnou ponorku Rusko má další docela neviditelnou ponorku Rusko uvedlo do služby další největší, nejvyzbrojenější a nejneviditelnější ponorku. Jejím úkolem je bojovat za mír.
Couvat nebo necouvat při vypouštění kotvy Couvat nebo necouvat při vypouštění kotvy Máme při vypouštění kotvy couvat, nebo necouvat? Co je správné? Jak kdy, záleží to na okolnostech.
Šlendrián s kotvou Šlendrián s kotvou Mnohdy ani netušíme, jak snadné je přijít o kotvu i s kotevním řetězem. Tedy i o nemalou část kauce. Je těžko uvěřitelné, že i takový šlendrián je možné na charterových jachtách nalézt. I když je třeba předem říci, že tento příběh má šťastný konec.
Zachovalá motorová jachta na prodej Zachovalá motorová jachta na prodej Na prodej motorová megajachta, paluba na vrtulník i rodinné letadélko, ubytování pro 26 hostů a mnoho personálu, zabudovaná ochrana před útoky z moře i ze vzduchu. Maximální rychlost 32 uzly. Motory potřebují před dalším provozem mírně poštelovat.
Třídenní kurz přístavních manévrů s vlastní kajutou Třídenní kurz přístavních manévrů s vlastní kajutou Na jaro 2026 uvažujeme o zařazení kurzů přístavních manévrů, při kterých bude mít každý účastník vlastní kajutu. Začít musíme zjištěním, jestli je vůbec o takový kurz zájem.