Jak daleko se domluvíte vysílačkou VHF
Jak daleko se domluvíte vysílačkou VHF

Jak daleko se domluvíte vysílačkou VHF

Potřebujete se dohodnout s kamarádem na druhé jachtě. Jak daleko se můžete slyšet při použití vysílačky VHF?

Proč vás zlobí autopilot
Proč vás zlobí autopilot

Proč vás zlobí autopilot

Autopilot je nejlepší kamarád skippera, respektive kormidelníka. Funguje-li, jak má. Často ale zlobí tak, že o pomoci nemůže být ani řeč. Víte, že vina za jeho nefunkčnost může být na vás?

Trojdňová plavba po Vltave: Z Nelahozevsi pod Slapskú priehradu a späť
Trojdňová plavba po Vltave: Z Nelahozevsi pod Slapskú priehradu a späť

Trojdňová plavba po Vltave: Z Nelahozevsi pod Slapskú priehradu a späť

Na prelome júla a augusta sme sa opäť vydali do Českej republiky na trojdňovú riečnu plavbu. Minulý rok sme si vyskúšali vodnú cestu Otrokovice/Rohatec na Morave. Tento rok sme sa vybrali na Vltavu. Vyplávali sme z prístavu Marina Vltava v Nelahozevsi. Naším cieľom bolo doplaviť sa cez srdce Vltavy, Prahu, až pod Slapskú priehradu a následne sa vrátiť späť do domovského prístavu. Plavba prebiehala pokojnou riekou, pretkanou technickými pamiatkami a zaujímavosťami, kultúrnymi pamiatkami a nádhernou českou krajinou.

Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?
Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?

Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?

Podíváme se na současný program Milana Koláčka, který závodí v profesionální třídě Class40 a vede si skvěle. Jaký je jeho program po Fastnetu? Odpočinek, nebo sprint za povinnostmi?

Bouřka, ztroskotání a záchrana na Visu
Bouřka, ztroskotání a záchrana na Visu

Bouřka, ztroskotání a záchrana na Visu

Ztroskotání několika lodí způsobila bouřka, která se včera kolem osmé večer přehnala přes Vis, Svetac a Biševo. Hasiči zachraňovali 16 osob.

Pozor na bouřky v Chorvatsku
Pozor na bouřky v Chorvatsku

Pozor na bouřky v Chorvatsku

Přes Jadran přechází bouřky a je třeba se mít na pozoru. Nebezpečí se týká severního a středního Jadranu. Jachtařům by se měl rozeznít alarm v uších.

Proč používat otěžový vozík na hlavní plachtě
Proč používat otěžový vozík na hlavní plachtě

Proč používat otěžový vozík na hlavní plachtě

Otěžový vozík na hlavní plachtě je velmi užitečná věc, která s trimem výrazně pomůže. Přitom je většinou zatuhlý a zbytečný, pokud vůbec je.

Co musíte vědět, než poprvé zacouváte do přístavu 2
Co musíte vědět, než poprvé zacouváte do přístavu 2

Co musíte vědět, než poprvé zacouváte do přístavu 2

Proč se jachta při zpátečce stáčí proti vaší vůli? Zařadíte zpátečku, chcete zatočit vpravo a jachta míří vlevo. Jako nevychovaný pes. Kde jsou příčiny tohoto chování?

 

Kam jet na Mljetu
Kam jet na Mljetu

Kam jet na Mljetu

Nejdále na jihovýchodě z velkých chorvatských ostrovů leží Mljet. Hornatý ostrov je málo osídlený, je zarostlý hustou vegetací až k mořské hladině a nabízí několik malebných míst pro jachtaře. 

První8Poslední
Na horu