Proč je nebezpečný člun na přední palubě Proč je nebezpečný člun na přední palubě Nafukovací člun bývá často uložen na přední palubě. Toto umístění může mít tragické následky.
Italové věří v zázračné zbohatnutí Italové věří v zázračné zbohatnutí Hostit prestižní Americký pohár chce skoro každý. Jednou! Pak je vždy třeba najít novou kavku, které se podaří povídačku o tom, co to přinese, prodat. Tentokrát se nechala napálit Neapol.
Pokuta 6000 euro za plavbu ve skluzu Pokuta 6000 euro za plavbu ve skluzu Méně než 300 metrů od pobřeží je v Chorvatsku plavba ve skluzu zakázána. Jak se ukázalo, pokuta může vyšplhat až na 6000 euro.
Dva nové termíny kurzu manévrů v Praze na červen a červenec Dva nové termíny kurzu manévrů v Praze na červen a červenec Na konci června jsme vypsali nový termín kurzu přístavních manévrů v Praze, druhý vypsaný termín je v červenci. Instruktorem bude Vojta Sládeček.
Plachty povolit, nebo přitáhnout? Plachty povolit, nebo přitáhnout? Chcete ostře stoupat. Plachty je třeba přitáhnout na maximum. Nebo ne? Není někdy lepší je trochu povolit?
Nenápadné molo, majitel neznámý Nenápadné molo, majitel neznámý Na Drveniku v Blue Lagoon vyrostlo nelegálně nenápadné plovoucí molo. Úřady jsou bezmocné, majitel mola je neznámý.
Muž přes palubu ztracen z dohledu… Muž přes palubu ztracen z dohledu… Hledáte člena posádky, který spadl přes palubu. Prvotní pokus o záchranu byl neúspěšný a ztratil se z dohledu. Co je důležitý pomocník?
Kotvení v bočním větru mezi lodě Kotvení v bočním větru mezi lodě Plujete v Řecku, potřebujete zakotvit a zajet mezi lodě. Fouká solidní boční vítr. Jak na to, aby vás vítr nesnesl na závětrnou jachtu?
Proč u Serifosu sílí jižní vítr Proč u Serifosu sílí jižní vítr Při plavbě od Kythnosu na severní stranu Serifosu postupně sílil vítr. Nakonec atakoval 50 uzlů. Proč tomu tak bylo?
Jak si poradit s prop walkem Jak si poradit s prop walkem Prop walk můžeme laikům přiblížit jako stranový efekt rotace lodního šroubu. Výrazně se může projevovat při zařazení zpátečky, ndy točí záď docela jinak, než bychom si přáli. Jak si s ním poradit? V podstatě máme dvě možnosti. Staticky a dynamicky.
Proč se ucpe na lodi záchod? Proč se ucpe na lodi záchod? Při ucpání záchodu na lodi můžete být bez viny. Někdy je za tím nedostatečný servis jachet, jehož důsledek zde vidíte.
Proč bych volil klasické refování Proč bych volil klasické refování Refování jedním lanem, nebo vpředu na goosenecku na hák? Preferuji druhou možnost, i když mnohé loděnice to mají jinak. Proč jít proti proudu?