Když dojde nafta za bezvětří
Když dojde nafta za bezvětří

Když dojde nafta za bezvětří

Co můžete dělat, když vám dojde na plachetnici nafta 300 metrů od břehu a vítr nepřetlačí ani cigaretový kouř stoupající k nebi? Možností, jak takovou lapálii řešit, je více.

Nebezpečný uzel na laně
Nebezpečný uzel na laně

Nebezpečný uzel na laně

Stalo se vám někdy, že jste odplouvali od mola, kde jste stáli zádí, a v nejméně vhodnou dobu se na uvolňovaném vyvazovacím laně udělal uzel a lano se zaseklo v kruhu na mole? Nepříjemná situace, při které snadno dojde ke škodám.

Jak často měnit takeláž?
Jak často měnit takeláž?

Jak často měnit takeláž?

Dvakrát jsem zažil zlomení stěžně. Dvakrát byla na vině závada takeláže. Je třeba takeláž měnit? Kdy, respektive jak často?

Když dobře zakotvíš, neřešíš v noci problémy…
Když dobře zakotvíš, neřešíš v noci problémy…

Když dobře zakotvíš, neřešíš v noci problémy…

Hluboká zátoka plná lodí. Zakotvili jsme a vyvázali se na břeh jako ostatní. V noci fouklo a posádky kolem nás zažili bezesnou noc. My jsme zakotvili výborně a drželi jsme jako přibití...

Motorák, nebo plachetnice, kdo má uhnout?
Motorák, nebo plachetnice, kdo má uhnout?

Motorák, nebo plachetnice, kdo má uhnout?

Vojta Sládeček připravil článek o tom, že za určité situace plachetnice nemá „přednost“ před motorákem. Určitě je dobré o tom vědět, abychom se nerozčilovali a nebyli přitom za blbce.

Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout
Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout

Plavba přes Atlantik. Kdy je čas vyplout

Jednou tak vyrazit přes Atlantik a strávit zimu v Karibiku. To je přání mnohého z majitelů jachet. Pokud má běžně jachtu například v Řecku, má před sebou plavbu dlouhou nejméně 5500 mil z Atén. To je pořádná porce. Kdy je třeba vyrazit?

Kotvení v bočním větru mezi lodě
Kotvení v bočním větru mezi lodě

Kotvení v bočním větru mezi lodě

Plujete v Řecku, potřebujete zakotvit a zajet mezi lodě. Fouká solidní boční vítr. Jak na to, aby vás vítr nesnesl na závětrnou jachtu?

Poručíme větru, dešti, kdy má pršet a kdy vát
Poručíme větru, dešti, kdy má pršet a kdy vát

Poručíme větru, dešti, kdy má pršet a kdy vát

Car zavelel, že Severní mořská cesta do Číny je cestou prosperity. Lodě musely vyplout… Led ale odmítá nařízení vrchnosti. Zastavuje plavbu na východ! Řešení problému je však snadné. Stačí o něm nemluvit…

Tuiga, 53 uzlů, plné prádlo a stěžeň dole
Tuiga, 53 uzlů, plné prádlo a stěžeň dole

Tuiga, 53 uzlů, plné prádlo a stěžeň dole

Vlajková loď monackého jachtklubu Tuiga přišla o stěžeň během druhého dne Copa del Rey. 53 uzlů větru bylo na klasickou takeláž a plné prádlo příliš.

Komu patří vrak a kdo za něj odpovídá?
Komu patří vrak a kdo za něj odpovídá?

Komu patří vrak a kdo za něj odpovídá?

Jak je to s vraky, které plují po mořích, či odpočívají na mořském dně? Jak je to s odpovědností, pokud se s takovým vrakem srazíte? To jsou otázky, na které jen málokdo zná odpověď.

První3Poslední
Na horu