Situace na trati Velikonočky
Daniel Vodička

Situace na trati Velikonočky

Startovní pole Velikonoční regaty letí vstříc průběžnému cíli u Korčuly. Rychlosti lodí se pohybují mezi 6 a 8 uzly, na stěžních jsou avizované genakery. Severozápadní vítr by měl lehat někdy kolem třetí hodiny ranní, následovat by měla stoupačka k Dubrovniku a na závěr pro zdramatizování první etapy je zařazeno bezvětří.

Alespoň tak vypadají plány pořadatelů. Oblast bez větru před cílem byla zařazena proto, aby v samém konci rozjížďky dostaly šanci i pomalejší lodě plující dále vzadu.

Na čele první etapy je duo Hirnšal a Kelemen, druhou skupinu blíže u pobřeží vede Pospíšil a Kraus.

Nakonec bych chtěl zmínit ještě Black Tot Sailing Team, který se zatím drží nenápadně ve středu startovního pole. Pluje tedy přesně podle taktiky, kterou naznačil před startem nejprotřelejší z taktiků v celé historii závodu Petr Chmel. Tento hrdý Jihočech zná trať závodu jako své boty, má ji projetou tam a zpět mnohokrát. Celou trasu za účelem přípravy na ročník 2024 studuje již od roku 2000, kdy se do Dubrovniku vydal poprvé. Každé jaro na začátku dubna vyplouval do Dubrovniku, aby si pořídil přesné meteorologické záznamy z trati. Již od roku 2000 měl v plánu v letošním ročníku zaútočit na zlato!

Je to neuvěřitelně precizní pedant, který plánuje své sportovní úspěchy s předstihem čtvrt století! V délce plánování ho do dnešních dnů předbíhá jen vláda komunistické Číny plánující ndopředu na půl století. Proto nezapomeňte sledovat loď číslo 3. Petr Chmel jistě před cílem vytáhne z klobouku nějaký zajímavý taktický tah, který bude později nazván geniálním a zapíše se zlatým písmem do análů závodu. 

Na horu