Někdy je to k uzoufání
Někdy je to k uzoufání

Někdy je to k uzoufání

Zkoušeli jste někdy na palubě své jachty demontovat nějakou část, která je důmyslně schována někde ve skříňce, za nábytkem, nebo pod ním? Použili jste přitom i taková sprostá slova, o kterých jste nevěděli, že je znáte? Jak se mohlo povést, jachty takto zkompletovat?

Příprava na zimu
Příprava na zimu

Příprava na zimu

Příprava na zimu je asi nejméně milovanou činností vlastníka lodě. Zatímco spouštění na vodu je optimistické, slibuje brzké zážitky, vytahování a zazimování je pesimistickou činností. K lodi se vydáváme jen proto, abychom se připravili o další možnost plavby. 

Český zmatek
Český zmatek

Český zmatek

Mnohé jachtaře rozradostní ovládání navigačních přístrojů v češtině. Na tento výdobytek ale raději honem zapomeňte, jinak se ztratíte ve světě nesmyslných zkratek.

Jak zabránit pádu přes palubu?
Jak zabránit pádu přes palubu?

Jak zabránit pádu přes palubu?

Vypadne-li jeden z posádky přes palubu, začíná boj o život. Stane-li se to ve vlnách v noci, je tento boj už z poloviny prohraný. Aby k tomu nedošlo, používáme psí kšíry. Vážeme je ale správně?

Jachta pro gentlemany
Jachta pro gentlemany

Jachta pro gentlemany

Holandská loděnice KM Yachtbuilders vyrobila motorovou jachtu pro gentlemany, se kterou je možné se vydat i na (téměř) konec světa. Není nejrychlejší, ale patří k nejkrásnějším. Byla nominována na Motorovou jachtu roku.

Funkce fekálních tanků na jachtě
Funkce fekálních tanků na jachtě

Funkce fekálních tanků na jachtě

Častý obrázek v zátoce. Jachta dopluje na kotviště, spustí kotvu, posádka naskáče do moře a jeden se s úlevou zamkne na záchodě. Po chvíli se ozve pumpování a nadále je zátoka ke koupání nevhodná. Pro všechny.

Zelená bóje vpravo?
Zelená bóje vpravo?

Zelená bóje vpravo?

Vzbudí vás, ukážou vám zelenou bóji a zeptají se: „Jak jí máme minout?“ Odpovíte, že je na pravé straně plavební dráhy. Víte, že nemusíte mít pravdu?

Tip na plavbu: Blace
Tip na plavbu: Blace

Tip na plavbu: Blace

Hledáte zajímavé místo, kde jste ještě nebyli? Zkuste Blace nedaleko Ploče. Ospalá dědina s přístavem, která leží v deltě řeky Neretvy.

Můžeme věřit hloubkám na mapách?
Můžeme věřit hloubkám na mapách?

Můžeme věřit hloubkám na mapách?

Základní navigační pomůckou každého jachtaře je papírová nebo elektronická mapa. Hlavním údajem na mapách jsou pro nás hloubky, ty určují, kudy můžeme proplout. Můžeme však číslům na mapě věřit?

Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech

Nebezpečné kotvení na kamenech

Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.

Co říkají čáry na obloze
Co říkají čáry na obloze

Co říkají čáry na obloze

Někdo v tom vidí obří komplot farmaceutických firem a leteckých společností, které nás práškují kdovíčím. Této nepochybně zajímavé teorii nevěřím. Jako jachtaři bychom však čárám na nebi pozornost věnovat měli.

Co o navigačních světlech nevíte
Co o navigačních světlech nevíte

Co o navigačních světlech nevíte

Víte, jak daleko jsou vidět navigační světla lodí? Je to velmi důležité. Jen tak zjistíte, jak málo máte času na odvrácení srážky s přibližující se lodí.

1Poslední
Na horu