Když nedrží kotva
Když nedrží kotva

Když nedrží kotva

Vítr sílí a kotva přestává držet. Loď pomalu splouvá a panika zachvacuje nejen posádku neposlušné jachty, ale především mužstva všech jachet v okolí. Na obzoru jsou problémy…

Kdo má přednost?
Kdo má přednost?

Kdo má přednost?

Zajímavý příklad týkající se přednosti dvou plavidel se strojním pohonem vidíme na obrázku. Mohli bychom na něj aplikovat více pravidel COLREG a vždy by šlo o spornou situaci.

Jakou rychlostí mohu plout
Jakou rychlostí mohu plout

Jakou rychlostí mohu plout

Pohybuji se v oblasti mezi ostrovy a před setměním pluji rychlostí 42 uzlů. Motor řve, voda cáká, posádka je spokojená, majitel počítá, kolik ho radost posádky stojí. Je možné plout takto rychle? Nehrozí finanční postih od státem pověřených strážců rychlosti?

AIS pomůže, i když ho nemáte
AIS pomůže, i když ho nemáte

AIS pomůže, i když ho nemáte

Na charterových lodích obvykle AIS (Automatický identifikační systém) nenajdete. Přesto vám systém může výrazně pomoci a v nepřehledných situacích. Stačí si zapnout internet, nebo si spustit aplikaci na mobilu.

Jaká mají být vyvazovací lana?
Jaká mají být vyvazovací lana?

Jaká mají být vyvazovací lana?

Používáte na vyvazování lodě stará výtahová nebo otěžová lana? Víte, že své jachtě neděláte dobře? Co ještě je třeba o vyvazovacích lanech vědět?

Kolik skutečně stojí plavba II.
Kolik skutečně stojí plavba II.

Kolik skutečně stojí plavba II.

Po přečetní článku na Lodních Novinách doplňuji náklady na plavbu v jiných lokalitách, než je Chorvatsko. Najdete zde tabulky nákladů ze Skotska, Řecka a Sicílie. 

Ceny a podmínky stání v chorvatských přístavech
Ceny a podmínky stání v chorvatských přístavech

Ceny a podmínky stání v chorvatských přístavech

Kolik stojívás bude stát stání v městském přístavu v Rogoznici, kolik v Primoštenu, v Tribunji, nebo na Kapriji? Přinášíme vám oficiální ceny. A najdete tam i podmínky a některé zajímavosti.

Praktický kurz na radio SRC
Praktický kurz na radio SRC

Praktický kurz na radio SRC

Moderní vysílačky s DSC kontrolérem dávají jachtařům netušené možnosti. Pokud vědí, jak s nimi zacházet. V mnohých státech již je SRC standardem. To jsou důvody, proč jsme ve spolupráci se zkušenou Kateřinou Staňkovou připravili kurzy potřebné k získání průkazů.

Jak bezpečně zakotvit
Jak bezpečně zakotvit

Jak bezpečně zakotvit

Umíte opravdu bezpečně zakotvit? Hodit kotvu tak, abyste se nemuseli celou noc obávat, že kotva přestane držet při prvním poryvu větru? Umíte si vybrat správné místo na kotvu?

Jak správně zakotvit (v Ostravě)
Jak správně zakotvit (v Ostravě)

Jak správně zakotvit (v Ostravě)

4. března proběhne v Ostravě přednáška Přístavní manévry a kotvení. Původní přednáška o manévrech tak je doplněna o druhé téma, ve kterém mají mnozí slabiny. Jak bezpečně zakotvit na noc?

 

Falešná jistota s radarovým odražečem
Falešná jistota s radarovým odražečem

Falešná jistota s radarovým odražečem

Laminátové či dřevěné lodě špatně odrážejí radarové vlny a radar je nemusí zachytit. Proto máme na lodích radarové odražeče. Můžeme se na ně spolehnout?

Kolik stojí nejdražší charter
Kolik stojí nejdražší charter

Kolik stojí nejdražší charter

Kolik bude stát pronájem nejdražších motorových jachet na světě? Co je zahrnuto v ceně a za co je třeba si připlatit? Připravili jsme seznam deseti lodí, které jsou na cenové špičce.

1Poslední

Theme picker

Tygr_right small_2018
Na horu