Motorový člun těžce zranil plavkyni
Motorový člun těžce zranil plavkyni

Motorový člun těžce zranil plavkyni

Na Murteru v Betině 72letý Němec na gumáku s motorem cca 150 metrů od břehu nalétl na 47letou plavkyni a těžce ji zranil.

Proč používat na tahání člunu plovoucí lano?
Proč používat na tahání člunu plovoucí lano?

Proč používat na tahání člunu plovoucí lano?

V mnoha situacích je tahání člunu za lodí nejjednodušším způsobem jeho přepravy. Nebo dokonce jediným možným. Na jednu věc ale je třeba dávat velký pozor. Je to lano, na kterém člun táhneme.

Tip na plavbu: Blace
Tip na plavbu: Blace

Tip na plavbu: Blace

Hledáte zajímavé místo, kde jste ještě nebyli? Zkuste Blace nedaleko Ploče. Ospalá dědina s přístavem, která leží v deltě řeky Neretvy. 

Když dojde nafta za bezvětří
Když dojde nafta za bezvětří

Když dojde nafta za bezvětří

Co můžete dělat, když vám dojde na plachetnici nafta 300 metrů od břehu a vítr nepřetlačí ani cigaretový kouř stoupající k nebi? Možností, jak takovou lapálii řešit, je více.

Motorák, nebo plachetnice, kdo má uhnout?
Motorák, nebo plachetnice, kdo má uhnout?

Motorák, nebo plachetnice, kdo má uhnout?

Vojta Sládeček připravil článek o tom, že za určité situace plachetnice nemá „přednost“ před motorákem. Určitě je dobré o tom vědět, abychom se nerozčilovali a nebyli přitom za blbce.

Bezpečnost: Odvaha nevyplout
Bezpečnost: Odvaha nevyplout

Bezpečnost: Odvaha nevyplout

Víte, co je základem vaší bezpečnosti na lodi? Je to odvaha nevyplout. Ta mnohým chybí. Obvykle chybí kvůli nedostatku zkušeností. Chybu však dělají i zkušení. 

Proč nekotvit na „katamaran“
Proč nekotvit na „katamaran“

Proč nekotvit na „katamaran“

V létě jsou často k vidění skupiny spřátelených lodí, které zakotví a vyvážou se k sobě. Společensky vítané stání má svá nebezpečí.

Několik tipů na bóru
Několik tipů na bóru

Několik tipů na bóru

Když předpověď slibuje bóru a vy chcete mít docela klidnou noc, máme pro vás několik tipů. Jsou místa, kde nemusíte mít o bouřlivém větru ani potuchy. 

Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?

Kotevní světlo na mooringové bóji?

Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.

Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci

Navigačně složitá místa v noci

Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.

Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny

Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny

Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.

Jak daleko se domluvíte vysílačkou VHF
Jak daleko se domluvíte vysílačkou VHF

Jak daleko se domluvíte vysílačkou VHF

Potřebujete se dohodnout s kamarádem na druhé jachtě. Jak daleko se můžete slyšet při použití vysílačky VHF?

1Poslední
Na horu