„Neuhasitelný“ metanol
„Neuhasitelný“ metanol

„Neuhasitelný“ metanol

Jako alternativní palivo se metanol dostává do stále většího počtu lodních nádrží. Proti konvenčním palivům má řadu výhod. Každá mince má však dvě strany. Přestože je naše společnost posedlá bezpečností všeho možného, v případě požární bezpečnosti metanolových pohonných ústrojí zůstávají jisté mezery, jak zjistily testy společnosti Survitec.

Deset meteo rad
Deset meteo rad

Deset meteo rad

Anglický časopis Motor Boats Monthly připravil ve spolupráci s meteorologem Simonem Keelingem 10 rad týkajících se počasí a jeho předpovědí. Jsou obecně platné a vyplatí se je alespoň přečíst.

Jak poznám, že mě loď předjíždí?
Jak poznám, že mě loď předjíždí?

Jak poznám, že mě loď předjíždí?

Triviální otázka na souši. Na moři může být situace mnohem složitější. A špatný výklad může mít velmi vážné následky. Budu držet kurz, nebo uvolním druhé lodi cestu?

Potopená jachta u Ostie
Potopená jachta u Ostie

Potopená jachta u Ostie

Dvacetimetrová jachta se potopila asi míli od Ostie v Itálii a my víme proč.

Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?
Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?

Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?

Lodní doprava platí za velkého znečišťovatele životního prostředí. Podíl rekreačních lodí na celkovém objemu vypuštěných emisí skleníkových plynů v dopravě sice nedosahuje ani jednoho procenta, vzhledem k jejich minimálnímu společenskému přínosu je však ekologická stopa motorových lodí stále větším tématem i pro samotné loděnice. Jednou z cest, jak tuto stopu mírnit, je vývoj alternativních paliv. Jak je v tom sektor daleko?

Nafukovací zábava na palubu
Nafukovací zábava na palubu

Nafukovací zábava na palubu

Posilovny, bazény, kinosály, heliporty, skútry... To vše už na palubách či v interiérech luxusních motorových jachet bylo, a proto je třeba přijít s něčím novým. Rozvoj materiálů a technologií spolu s lidskou invencí dnes majitelům jachet umožňují zahrát si na palubě basketbal nebo se klouzat po skluzavce z flybridge.

První elektrická Riva
První elektrická Riva

První elektrická Riva

Příznivci italské luxusní značky Riva mohou konečně okusit, jak se tradiční výrobce popasoval s novou technologií - elektrickým pohonem. Po dlouhých přípravách, předloňském představení prototypu a dalších měsících zkoušek a testů odhalila mateřská společnost Ferretti Group na veletrhu boot v Düsseldorfu první čistě elektrickou Rivu, model El-Iseo.

Kdy poprvé vyplout na charter?
Kdy poprvé vyplout na charter?

Kdy poprvé vyplout na charter?

Zima je dlouhá a jachtař trpí abstinenčními příznaky. Kdy poprvé vyplout na charter? V květnu? V dubnu? Nebo už dokonce v březnu? Jaké můžete v těchto měsících očekávat počasí na Jadranu?

Jaká mají být vyvazovací lana?
Jaká mají být vyvazovací lana?

Jaká mají být vyvazovací lana?

Používáte na vyvazování lodě stará výtahová nebo otěžová lana? Víte, že své jachtě neděláte dobře? Co ještě je třeba o vyvazovacích lanech vědět?

Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště

Jak poznat bezpečné kotviště

Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?

Rastrové a vektorové mapy
Rastrové a vektorové mapy

Rastrové a vektorové mapy

V době elektronické navigace skončily papírové mapy někde hluboko v navigačním stolku. Celá navigace probíhá na monitorech mapových plotterů a mobilních telefonech. Pro bezpečnou plavbu je dobré o elektronických mapách něco vědět.

1Poslední
Na horu