Jak se nepluje podél kubánského pobřeží (v devětadevadesátém)
Jak se nepluje podél kubánského pobřeží (v devětadevadesátém)

Jak se nepluje podél kubánského pobřeží (v devětadevadesátém)

V dubnu 99. roku jsem s posádkou vyplul z Kajmanských ostrovů na Kubu na Cayo Largo. Odtud pak na západ až na Isla de la Juventud do Siguaney, Nueva Gerony a zpět. Plavba to byla zajímavá, plná nových zkušeností, dobrodružství a zmatků. Kuba tehdy bojovala s hladem po rozpadu východního bloku.

Nápad na podzimní plavbu
Nápad na podzimní plavbu

Nápad na podzimní plavbu

Podzimní plavby obvykle končí během října. Pokud se někdo nevydá až za hranice Středomoří. Na jihu Evropy však jsou i místa, kde je i v listopadu hodně hezky. Navíc bez turistů. Jedním z takových míst je jachtaři opomíjená Kréta.

Co udělá vítr u pobřeží
Co udělá vítr u pobřeží

Co udělá vítr u pobřeží

Blížíte se na plachetnici k pobřeží. Víte, jak se bude u pevniny měnit vítr? Odkud půjde? Více zprava? Zleva?

Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana?
Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana?

Proč jsou springy důležitější než vyvazovací lana?

Stojíme-li s jachtou bokem k molu, jsou springy důležité pro stabilizaci jachty. V některých situacích jsou to právě springy, které jsou pro bezpečné stání nejdůležitější.

Když v přístavu nemusí být bezpečno
Když v přístavu nemusí být bezpečno

Když v přístavu nemusí být bezpečno

Přístav znamená bezpečí. Nebo se to může zdát. Jsou ale situace, kdy má stání v přístavu k bezpečí daleko. Trhají se lana, jachty poletují jak korkové zátky. Stačí se podívat na video.

Poslední divoké jugo před krásným týdnem na Jadranu
Poslední divoké jugo před krásným týdnem na Jadranu

Poslední divoké jugo před krásným týdnem na Jadranu

Turisticky neatraktivní počasí posledního měsíce muselo jednou skončit. Dnes se vyfouká poslední divoké jugo a do Chorvatska přijde babí léta. Chcete-li ještě na loď, od soboty bude určitě pár lodí volných.  

Nezapomínejte na výtahy plachet
Nezapomínejte na výtahy plachet

Nezapomínejte na výtahy plachet

Nejvíce jachtařů se vydává na své plavby na charterových lodích. Úroveň přípravy jachet bývá různá, co se týče jízdních vlastností na plachty, pak spíše horší. Pokud tedy chceme, aby „polotovar“ dobře fungoval, je třeba si ho „dodělat“.

Kurzy na kapitánské průkazy C
Kurzy na kapitánské průkazy C

Kurzy na kapitánské průkazy C

Na začátek listopadu připravujeme teoretický kurz na základní kapitánský průkaz C, který proběhne od 15.11. Jde o třídenní kurz určený jen pro 12 účastníků. Jen 12 proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli nejasností. 

Z pohody do krizovky v řádu vteřin
Z pohody do krizovky v řádu vteřin

Z pohody do krizovky v řádu vteřin

Zajíždíte do přístavu. Vítr fouká od zádě, vše je naprosto pod kontrolou. Stačí jediná chyba a najednou je tu krizová situace. Velké poučení o tom, jak málo stačí ke vzniku krizovky.

Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu

Kolik je třeba kotevního řetězu

Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?

Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?

Jak bude foukat na České námořní rallye?

Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.

Jugo až 50 uzlů a přechod fronty
Jugo až 50 uzlů a přechod fronty

Jugo až 50 uzlů a přechod fronty

Jadranské počasí má stále k říjnové stabilitě minulých let daleko. Dnešní jugo, které má dosahovat na moři 50 uzlů, je toho důkazem. Další podobný fukejř přijde ve čtvrtek. Příjemné babí léto je možné očekávat až příští týden. Námět na last minute?

1Poslední
Na horu