Nebezpečí nočních plaveb
Nebezpečí nočních plaveb

Nebezpečí nočních plaveb

Jízdu autem v noci zvládá každý řidič. Vedení jachty po západu slunce je však mnohem náročnější, ne každý si to však uvědomuje.
Ačkoli se může zdát noční jízda autem nočnímu jachtingu podobná, není tomu tak a obtížnost nočního jachtingu ten denní překonává několikanásobně. Proto je zapotřebí se na každou noční plavbu dopředu správně připravit a počítat s tím, co vše nás může na cestě potkat. Také je vhodné mít vždy připravené náhradní řešení a nenechat se tlačit časem.

Bude vaše kotva držet?
Bude vaše kotva držet?

Bude vaše kotva držet?

Víte, na jakém dně bude vaše kotva držet? Chcete-li stát na kotvě, je to pro vás jedna z nejdůležitějších informací. 

Konoba kod Marka
Konoba kod Marka

Konoba kod Marka

Jsou místa, která stojí za to navštěvovat stále znovu. Jedním z nich je malebný přístav Šipanska Luka na ostrově Šipan nedaleko Dubrovniku. Jedním z hlavních lákadel je nevelká konoba Kod Marka.

Jak si nenamotat mooring
Jak si nenamotat mooring

Jak si nenamotat mooring

Namotání mooringu na propeler se bojí každý začínající jachtař. Jak vyplouvat z maríny, abychom toto nebezpečí eliminovali?

Smrtelně nebezpečné
Smrtelně nebezpečné

Smrtelně nebezpečné

Jak je vidět plachetnice z můstku tankeru? Můžeme být na jachtě semleti pod přídí nákladní lodi, aniž by si toho lidé na můstku všimli? Podívejte se na fotografii z archivu US Coast Guard a bude vám jasné, že je třeba se držet zpátky.

Kdo má na moři přednost?
Kdo má na moři přednost?

Kdo má na moři přednost?

Na moři se často stane, že naše přednost pro jiné nic neznamená. Jsou dokonce chvíle, které dokážou nahlodat i vlastní důvěru ve správný výklad pravidel COLREG. To nastává, když všichni kolem plují podle docela jiných pravidel.

Kdy volat MAYDAY?
Kdy volat MAYDAY?

Kdy volat MAYDAY?

Vaše situace je vážná. Je čas volat MAYDAY? Vy si to nemyslíte, posádka ano. Jste nejistý. Máte volat? Nemáte volat? Kdo má pravdu?

Jak uvolnit kotvu
Jak uvolnit kotvu

Jak uvolnit kotvu

Stojíte zádí k molu s přídí na kotvě. Vyplouváte, vytahujete kotvu a spolu s ní taháte i řetěz vedlejší jachty. 

Pozor na nebezpečné vyvázání
Pozor na nebezpečné vyvázání

Pozor na nebezpečné vyvázání

Prohlédnete-li si jachty stojící vyvázané na bojích, mnohé jsou vyvázané velmi nebezpečně. Nebezpečněji, než kdyby stály špatně zakotvené. 

Jak bezpracně dotáhnout mooring?
Jak bezpracně dotáhnout mooring?

Jak bezpracně dotáhnout mooring?

Na zádi lana zkrácená na půl metru od mola a na přídi supí svalovec, který se snaží neúspěšně napnout mooring. Už jste to viděli?

Jak spustit rychle kotvu
Jak spustit rychle kotvu

Jak spustit rychle kotvu

Na spouštění kotvy obvykle stačí elektricky ovládaný kotevní vrátek. Jsou však chvíle, kdy je potřeba dostat kotvu na dno rychle. Pak je vrátek příliš pomalý. Jak na to?

1Poslední
Na horu